Cum alegi target-ul folosind o bază de date?

Toate acțiunile de promovare încep cu stabilirea target-ului și a obiectivelor de marketing.

După conturarea target-ului și a canalelor de promovare alese, trebuie identificate locurile în care găsim acești potențiali clienți.

Una dintre surse este reprezentată de bazele de date, subiectul articolului de astăzi, mai precis bazele de date B2B (baze de date de companii) unul din serviciile noastre offline și o resursă importantă atunci când target-ul este reprezentat de persoane juridice.

Ce conțin bazele de date Business Results?

Bazele noastre de date B2B însumează peste 550.000 de firme active din România cu următoarele informații, pe care le deținem într-o mai mică sau mai mare măsură, astfel:

Proportie_info_bd

De ce să alegi bazele de date Business Results?

Bazele noastre de date conțin firme active din România și sunt colectate și actualizate permanent în campanii dedicate, prezintă un grad mare de acuratețe a datelor și oferă posibilitatea aplicării unor criterii de selecție multiple.

Managementul eficient al acestora, exportul și livrarea informațiilor companiilor într-un format editabil (Excel) sunt motivele principale de alegere a bazelor noastre de date.

Astfel, în funcție de profilul target-ului tău, te putem ajuta cu o listă de firme selectată pe nevoile tale.

Și pentru ca tot procesul acesta de selecție să fie cât mai simplu, rapid și intuitiv, am creat un configurator online de baze de date prin care poți selecta informațiile pe care dorești să le conțină baza ta. Pe seama acestor informații, noi facem selecția în softul intern și revenim cu oferta de preț.

Dar hai să vedem cum arată acest configurator, ce informații pot conține bazele de date și cum se completează, pas cu pas.

În primul rând, este nevoie de câteva precizări pentru 3 dintre bifele folosite cel mai des în configurator: Trio-ul Obligatoriu – Opțional – Nu.

O informație marcată cu “Obligatoriu” este o informație pe care o vrei neapărat în baza de date. O informație “Opțională” este una pe care ți-o dorești în baza de date, dar nu ții musai să o ai pentru toate companiile. Iar o informație pe care o marchezi cu “Nu” este una pe care nu o dorești în baza de date.

Deci dacă o informație este bifată ca “Obligatorie”, ea va apărea pentru toate companiile din baza de date, dacă este “Opțională” va apărea doar pentru companiile care au disponibilă informația, iar dacă este bifată cu “Nu”, informația nu va apărea în baza de date.

Hai să luăm și un exemplu: daca vei bifa ca informații obligatorii și numărul de telefon mobil și adresa de e-mail a companiei, baza ta de date va conține companiile care au ambele informații. Dacă obiectivul tău principal este să contactezi telefonic firmele, atunci vei pierde din selecție anumite firme care au telefon, dar nu au e-mail, pentru că ai pus ambele criterii obligatorii. Cu cât aplici mai multe criterii de selecție obligatorii, cu atât baza de date se va micșora ca și volum, întrucât nu deținem 100% datele pentru toate câmpurile de selecție; astfel, asigură-te că ai selectat doar câmpurile de care ai cu adevărat nevoie. În plus, bugetul unei baze de date variază în funcție de complexitatea datelor alese.

Având explicațiile de mai sus, să revenim acum la pașii din configurator:

1. Configurarea datelor generale ale companiilor reprezintă primul pas, în care trebuie să îți răspunzi la 2 întrebări:

-       din ce județe trebuie să fie firmele? Poți selecta nivel național sau doar anumite județe

-       ce domenii de activitate ar trebui să aibă acestea? Dacă te interesează toate firmele indiferent de domeniu, atunci bifezi “Toate CAEN-urile”; dacă te interesează doar anumite domenii de activitate, ai 2 opțiuni de selecție a acestora: introducera codurilor CAEN (dacă le cunoști în mod specific) sau selectarea domeniilor dintr-o listă predefinită de noi

Date_Generale

2. Configurarea datelor de contact ale companiilor – în pasul 2 trebuie să îți răspunzi la întrebarea: cum doresc să intru în contact cu companiile? Prin e-mail, telefon, poștă, website? În funcție de răspuns, selectezi informațiile dorite.

Date_contact_companii

În plus, dacă vrei să targetezi anumite persoane/funcții din companii, tot în acest pas poți bifa persoana de contact de interes, la nivel de departament din care face parte, selectând și informațiile de contact pe care dorești să le regăsești în baza de date (numărul de telefon sau adresa de e-mail):

Date_persoane

3. Configurarea datelor financiare și numărul de angajați ale companiilor – în pasul 3 poți selecta dacă te interesează ca baza de date să conțină și informațiile referitoare la cifra de afaceri, profitul și numărul de angajați, informații care îți oferă o imagine asupra dimensiunii firmei. Poți menționa un anumit interval pentru acestea, notând în căsuțele corespunzătoare, valoarea minimă, respectiv valoarea maximă.

Date_financiare

4. Datele tale de contact – este ultimul pas, în care ne lași datele tale de contact pentru a putea intra în legătură cu tine. Noi configurăm lista finală, revenim cu statistica pe baza de date, iar dacă avem ok-ul tău, facem contractul, factura și gata. Asta este tot! Ai propria bază de date.

Date_contact

Dacă și target-ul tău este B2B, configurează și tu o bază de date: http://www.results.ro/offline/baze-de-date/cerere-baza-de-date-firme-romania/

 

Alexandra Nistorac
alexandra.nistorac@results.ro

Let's Do Business Together! Senior Account Manager @ Business Results

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish