Targetarea și personalizarea în e-mail marketing: 5 exemple de “așa nu”

M-am gândit să scriu acest articol despre cât de importante sunt targetarea și personalizarea în campaniile de e-mail marketing tocmai pentru că în ultima perioadă am primit diverse e-mailuri netargetate, practic simțeam că nu îmi sunt adresate și o sa vedeți în exemplele de mai jos de ce.

Articolul nu este despre tips & tricks, best practices de scriere și trimitere e-mailuri în general, ci despre targetare și personalizare, plecând de la inboxul meu și al colegilor mei.

So, let’s see o listă scurtă cu aspectele de care o companie trebuie să țină cont în trimiterea e-mailurilor către clienții, partenerii, prospecții săi, etc., alături de niște prt screenuri din inbox, pentru exemplificare (evident, nu îmi doresc să “arăt cu degetul”, de aceea am blurat mare parte din informație, alături de adresa de e-mail a senderului, păstrând esența pe care vreau să o transmit):

1. Folosește o formulă de adresare și una de încheiere. Pretty please :);

2. Asigură-te că ai informația corectă despre target: dacă îmi transmiți un mesaj foarte specific, asigură-te că sunt în targetul tău. De exemplu: nu îmi spune că sunt părinte și nu încerca să îmi vinzi un produs destinat copiilor dacă eu nu am copii;

informatie corecta

3. Asigură-te că știi sexul destinatarului dacă folosești numele său în formula de adresare și nu uita de inserarea altor personalizări în text care rezultă din folosirea formulei de adresare;

salut alexandra

4. Stabilește cum te adresezi targetului: formal (persoana a-2-a plural) sau informal (persoana a-2-a singular). Nu le mixa!

Persoana a 2 a

5. Nu trimite e-mailuri cu formulă de adresare personalizată către adresa de office. Poate doar dacă ești sigur că acea adresă este a persoanei targetate;

Office

Și lista poate continua…

Evident că se pot strecura astfel de scăpări / greșeli și sunt perfect de acord, dar trebuie să fie situații izolate. Folosește de fiecare dată opțiunea de preview a e-mailului și testează-l înainte de trimitere. De mai multe ori.

Odată ce ai apăsat butonul de trimitere campanie, nu mai poți da Undo.

Sper că informația a fost utilă. Pe data viitoare!

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Alexandra Nistorac
alexandra.nistorac@results.ro

Let's Do Business Together! Senior Account Manager @ Business Results

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish