Campanii online de Valentine’s Day

It’s that time of the year! Acele zile minunate în care femeile fac planuri peste planuri și văd numai inimioare în jur, iar bărbații sunt atât de speriați încât le e frică să mai iasă din casă. E Valentine’s Day și peste câteva săptămâni se apropie și 1&8 Martie. Ba chiar văzusem zilele trecute pe Facebook un comentariu în care un tip spunea că se apropie “triunghiul morții”: Valentine’s Day, 1 Martie și 8 Martie :).

Însă e și perioada în care vânzările cresc spectaculos pe anumite domenii și categorii de produse, acel moment al anului când marea majoritate a agențiilor de publicitate lucrează la foc continuu pentru a lansa campanii de succes.

Așa că m-am gândit să monitorizez puțin piața în ultimele două săptămâni să vedem ce și cum au comunicat magazinele și brandurile în mediul online acum când se face foarte mult shopping emoțional.

În primul rând am observat care sunt tendințele și care sunt acele nișe care comunică cel mai mult și cel mai mult în mediul online:

-          Turism: hoteluri și pensiuni cu oferte de pachete de Valentine’s Day

-          Centrele Spa – momente de răsfăț în doi

-          Magazinele de bijuterii – cu mai mult focus pe inele (poate cine știe, o cere acum :D)

-          Mândrele mall-uri care ne îmbie la sesiuni intense de shopping (impulsiv dacă se poate)

-          Restaurante – cină romantică în doi

-          Fashion

În ceea ce privește canalele de comunicare alese pentru promovare, Facebook-ul conduce detașat. Într-adevăr de cele mai multe ori integrat și cu alte canale precum emailing-ul, Instagram și Google AdWords. Publicul larg și nenumăratele modalități și combinații de targetare au făcut ca majoritatea marketerilor să își direcționeze bugetele de promovare a ofertelor pentru Ziua Îndrăgostiților spre Facebook și Instagram. Un rol important în luarea acestei decizii îl are bineînțeles și faptul că cele două canale îți oferă foarte multă vizibilitate și te poți juca foarte ușor din punct de vedere conținut vizual. Știm cu toții că decizia de cumpărare se ia mult mai repede și mai ușor atunci când avem parte de o imagine convingătoare.

Iată acum și câteva exemple punctuale de strategii adoptate și campanii care au rulat în mediul online în ultimele două săptămâni:

Magazin bijuterii

-          Comunicare intensă pe Facebook fie prin postări simple, fie prin ad-uri sponsorizate

-          Ad-uri sponsorizate pe Instagram

-          Emailing – comunicare către abonații la Newsletter-ul magazinului de bijuterii

-          Campanie Google AdWords Search

pandora

pandora_insta

pandora_gmail

 

ggl_pandora

Hoteluri – campanie emailing cu prezentare ofertă pachete de Sf. Valentin

email_hotel

Restaurante - promovare event pe Facebook cu invitația de a sărbători această zi specială alături de persoana iubită

Chef's

 

Centru Spa – ad-uri sponsorizate în platforma Facebook prin care se comunică o ofertă de 25% pentru o vizită de relaxare la centrul spa

Eden_Spa 2

Eden_Spa

 

O practică foarte importantă de care trebuie să țineți cont atunci când setați campanii pentru Valentine’s Day este aceea că puteți promova produse pentru femei cu targetare pe public masculin și vice versa.

Sunt convinsă că agitația și forfota ultimelor două săptămâni se vor vedea cu siguranță în rezultatele campaniilor destinate Valentine’s Day. Cred că putem spune deja că Valentine’s Day este vestitorul primăverii și momentul oportun al marketerilor de a-și face încălzirea pentru 1 și 8 Martie.

Camelia Alexandru
camelia.alexandru@results.ro

The girl who brings new clients - Business Development Manager @ Business Results

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish