Cum să-ți parolezi documentele

Dacă vreodată ai vrut să-ți parolezi documentele și nu ai știut cum, îți voi arăta cum poți face acest lucru pentru fișierele Microsoft Word și Excel.

Pentru a parola documentul Word tebuie să mergi la tabul ”File” în meniul ”Info” unde vei găsi butonul ”Protect Document” (Protejează Documentul). În meniul apărut după apăsarea lui, selectezi opțiunea ”Encrypt with Password” (Criptează cu parolă).

Screenshot_1

Screenshot_2

În căsuța apărută introduci o parolă (foarte important să nu uiți acea parolă) apeși butonul ”OK” și se va deschide o nouă căsuță unde vei reintroduce parola pentru a te asigura că este corectă. Vei observa că lângă butonul ”Protect Document” (Protejează Documentul) apărea avertizarea: ”Pentru a deschide acest document este nevoie de o parolă”.

Screenshot_3

Screenshot_4

După care salvezi și închizi documentul, iar de fiecare dată când îl vei deschide va cere introducerea parolei setate anterior.

Screenshot_5

Dacă vrei să renunți la parola unui fișier tot ce trebuie să faci este să repeți pașii de mai sus, ștergând parola din căsuța destinată, după care salvezi fișierul.

O altă metodă de a seta o parolă este aceea de ”Save As” (Salvează Ca), unde apeși tasa F12 a tastaturii pentru a deschide fereastra de ”Salvare ca”, apeși pe butonul ”Tools” și apoi pe ”General Options…

Screenshot_6

În fereastra deschisă introduci parola în cele două câmpuri, apeși butonul OK și confirmi parola introdusă după care salvezi documentul.

Screenshot_7

Pentru a renunța la parola introdusă prin această metodă se procedează la fel, ștergând parola din căsuța aferentă și salvând fișierul.

Pentru documentele de tip Excel se pot folosi ambele metode de mai sus și  în plus se pot folosi și alte protecții:

-          Prima modalitate de protecție blochează celulele și/sau limitează acțiunile/modificările pe care le poate face un alt utilizator asupra documentului.

Pentru a face asta, accesezi tabul ”Review” și selectezi butonul ”Protect Sheet” (Protejează foaia de calcul). În căsuța apărută introduci parola dorită și apoi selectezi din listă acțiunile ce pot fi făcute de alți utilizatori ai fișierului, după care confirmi parola introdusă în fereastra apărută (butonul ”Protect Sheet” se va transforma în ”Unprotect Sheet”, îndicând astfel faptul că fișierul este protejat), salvezi și închizi documentul pentru a se aplica restricționarea respectivă.

Screenshot_8

Screenshot_9

Acum utilizatorul este limitat la acțiunile selectate de tine, restul acțiunilor fiind dezactivate după cum apar în imagine.

Screenshot_10

Pentru a debloca aceste limitări accesezi tabul ”Review” selectezi butonul ”Unprotect Sheet” (Elimină Protecția foii de calcul) și introduci parola respectivă.

-          A doua modalitate împiedică utilizatorul să modifice structura documentului, cum ar fi adăugarea sau ștergerea Sheet-urilor (foilor de calcul) sau redenumirea lor, dar nu limitează modificara celulelor.

Screenshot_11

Această protecție se activează astfel: accesezi tabul ”Review” și selectezi butonul ”Protect Workbook” (Protejează fișierul de calcul), iar în căsuța apărută introduci parola dorită.

Screenshot_12

Aceste două protecții se pot folosi atât separat, cât și împreună, la care se poate adăuga și protecția documentului descrisă mai sus și anume ”Save as”.

Bogdan Martin
bogdan.martin@results.ro

Pasionat de bicicleta, gadget-uri si articole despre software.

1 Comentariu:
  • Ana
    Postat la 14:48, 23-06-2017 Reply

    Explicat clar – usor de urmarit si folosit. Util.
    Multumesc!

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish