Despre copii, părinți și marketingul pentru ei

S-a vorbit mult timp despre generația Z, apoi despre grupul de Millennials, care este cel mai targetat public țintă pentru majoritatea brandurilor. Fiecare strategie de marketing trebuie să includă acest segment și chiar să se adapteze lui prin cele mai noi mijloace tehnologice.

Dar ce facem cu acest segment care, o dată cu timpul, trece în altă etapă a vieții iar tinerii rebeli pasionați de tehnologie devin părinți cu normă întreagă pentru copiii lor care se nasc în lumea digitală. Cum trebuie brandurile să comunice cu ei? Vorbim de o nișă sau acest target ar trebui să facă parte din strategia de comunicare a oricărui brand?

Bine, bine, ai zice că nu orice brand este dator să comunice cu acești părinți nativ digitali, însă realitatea este că ei au crescut bombardați cu informații și sunt în largul lor atunci când trebuie să facă un credit, să renoveze o casă, să cumpere o mașină sau să-și planifice o vacanță. Totul cu o simplă căutare pe Google. În plus, indiferent de activitate, atunci când este vorba de copiii lor, ei se întorc tot în mediul digital să-și găsească soluția. 45% dintre tații mileniali se bazează pe o căutare în motoarele de căutare, mai mult decât pe o altă sursă, fie ea digitală sau alternativă: “Ask my dad for help? Oh, God no, far too awkward a conversation,” Duncan laughs.[i]

Astfel că, e bine ca tu-brand- să fii acolo și să-i vorbești pe limba lui. Cu siguranță te va lua în considerare, fie și ooar pentru că i-ai atins coarda emoțională.

O altă interpretare greșită în rândul marketerilor este aceea că “mama” este personajul principal în relația cu copilul și implicit ea este considerată public țintă. Studiile Google arată că tații sunt la fel de implicați, uneori chiar mai mult decât mamele, întrucât titulatura de cel mai bun tată este o valoare la care țin foarte mult.

Cu toate astea, tații sunt acaparați de nivelul de informație, de lista lungă de cumpărături pentru copil, care nu are prea multe semnificații pentru ei, însă mămicile știu exact ce vor să cumpere pentru puiul lor. Și pentru că organizarea nu este punctul lor forte, apelează cu încredere la canalul ce le explică pas cu pas ce trebuie să facă – Youtube și how-to-videos.

86% din tăticii mileniali urmăresc video-uri despre creșterea copilului, sfaturi de îngrijire, bune practici în arta parentingului modern sau efectiv cum să pregătești o formulă de lapte sau să instalezi un anume produs.[ii]

Concluzia acestui aspect este că brandurile trebuie să ia în considerare și targetul masculin atunci când își construiesc reclamele și strategia de comunicare. 3 din 4 părinți sunt deschiși către brandurile care comunică pe Youtube atunci când caută ajutor sau soluția unei probleme, iar 72% admit că folosesc Youtube pentru a lua cele mai bune decizii de cumpărare pentru copiii lor.

Un bun exemplu este canalul Johnson’s Baby care a generat o serie de tutoriale despre cum poți să adormi un bebeluș:

Dacă vrei să comunici ca și brand și să interacționezi cu părinții trebuie să iei în considerare nevoile lor, faptul că încearcă să-și educe altfel copiii, faptul că vor să spargă stereotipele și că încearcă să construiască o altfel de relație cu cei mici. Tu ca și brand trebuie să fii alături de ei, să-i susții și să le oferi conținut de calitate.

branduri

Și dacă tot vorbim de video și de branduri care încearcă să vină în sprijinul părinților, aflați că Youtube și-a dezvoltat aplicația pentru copii. Se numește Youtube Kids și din păcate nu este disponibilă momentan decât în SUA. Dar cu siguranță va ajunge și la noi în viitorul apropiat, așa că fiți pe fază.

Aplicația este gratuită și a fost lansată în 2015 în variantă exclusiv Android, însă în momentul de față are și variantă de iOS și rulează conținut adresat exclusiv copiilor. De la emisiuni la video-uri educative, totul este foarte bine filtrat și analizat, astfel încât părintele să nu mai aibă temeri legate de conținutul media nepotrivit accesat de copil. Printre canalele selectate pentru a rula conținut se află: National Geographic Kids, Thomas the Tank Engine, Mother Goose Club, Talking Tom and Friends etc.

Părinții au acces total la setările aplicației, de la un timer încorporat care poate fi setat de părinte pentru a limita accesul la aplicație, la setări de sunet și chiar opțiunea de a elimina bara de căutare dacă vrei să ai accesibile doar anumite video-uri.

În rest, aplicația arată precum aplicația generală de Youtube, însă aspectul este mult mai kid friendly.

youtube kids

Dacă vă întrebați de advertising pe această aplicație, ei bine da – există! Însă vorbim de reguli stricte și branduri aprobate de echipa Youtube.

Ce mai este de menționat este faptul că ad-urile nu sunt clickuibile, nu au o altă destinație în afara aplicației, nu sunt permise ad-urile ce rulează din afara canalului de Youtube și nici nu mai vorbim de targetare pe interese sau campanii de remarketing – sunt interzise.

Toate aceste lucruri fac sens dacă ne gândim cât de vulnerabili sunt copiii și mai ales influențabili. Încă de la lansare, aplicația a primit multe critici cu privire la acest aspect și astfel, anul trecut au venit cu opțiunea de a plăti pentru o variantă fără reclame. Este vorba despre abonamentul Youtube Red care îți oferă și posibilitatea de a accesa conținutul video chiar și atunci când nu ai conexiune la Internet.

Ai spune că, tu- părinte responsabil- nu ești interesat de a-ți lăsa copilul în fața unui ecran, fie el și cât se poate de sigur. Însă cu siguranță te gândești că el s-a născut în această eră digitală, știe mai bine ca tine să navigheze pe un smartphone sau tabletă chiar de la prima interacțiune, față de tine când ai avut acces prima oară la tehnologie. Și atunci, cum faci față provocărilor de a-l feri de această eră digitală? E bine să-l ferești sau să-l înveți cum s-o folosească pentru că în viitor asta va fi sursa lui de comunicare și informare. Eu zic că moderația este cheia.

Până atunci brandurile trebuie să învețe să comunice mai întâi cu părinții pentru a ajunge și la cei mici. Ei sunt totuși factorul de decizie.  Vă las mai jos și câteva exemple drăguțe:

Surse:

[i] https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/millennial-dads-turn-to-digital-in-moments-of-need/

[ii] https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/marketing-millennial-parents-youtube-insights

Andra Duta
andra.duta@results.ro

Every now and then put a smile on your face!

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish