Este Crăciunul un moment potrivit pentru o faptă bună?

Care sunt primele cinci asocieri care vă vin în minte atunci când vă gândiți la Crăciun? În cazul meu sunt valabile următoarele: timp petrecut altfel; iarnă cu multă ninsoare; vin fiert; cadouri și urări; disponibilitatea de a fi mai buni și mai atenți unii cu ceilalți. Acest articol este despre ultima asociere și anume – empatia față de alții și modul în care știm să o manifestăm.

Am stat și m-am gândit dacă disponibilitatea de a fi mai atenți unii cu ceilalți și de a face o faptă bună are un moment al său special destinat sau este o însușiră umană exteriorizată în mod continuu. Deși răspunsul ar trebui să fie altul, eu cred că suntem dispuși să ne manifestăm empatia doar în anumite perioade și circumstanțe. Am conștientizat acest lucru odată cu Teach for Romania, un proiect frumos pentru care lucrăm și uneori chiar ne zbatem. Teach for Romania este un ONG care luptă ca toți copiii din România să aibă acces la învățământ și educație. Ziceam că uneori „ne zbatem” pentru că nu este deloc simplu să faci oamenii să doneze.

Clasa Teach

Chiar dacă ai o cauză bună, chiar dacă educația ar trebui să conteze absolut pentru toți, chiar dacă faci campanii susținute și continue pentru sensibilizarea populației și pentru promovarea cauzei, uneori ajungi la concluzia că nu este suficient. Nu am fost obișnuiți cu fenomenul donației și este foarte greu să convingi acum oamenii să reacționeze în fața unor cauze sociale în această manieră.

Și totuși, unii oameni donează :). Este adevărat – cu o frecvență mai mare de Paște și de Crăciun. Nu este un lucru nou sau surprinzător, sărbătorile sunt momentele în care oamenii uită de rutină, sunt înconjurați de mesaje pozitive, sunt încurajați „să fie mai buni”, doresc să facă ceva „spiritual”, încearcă să compenseze nereușite și neîmpliniri adunate. Campaniile sociale sunt integrate cu mult succes în contextul sărbătorilor pentru că oamenii au o deschidere mai mare atunci, se așteaptă să fie bombardați cu mesaje de acest fel și reacționează pozitiv.

Clasa Teach for Romania

Am testat și am văzut acest lucru anul trecut, de Crăciun, când am reușit să strângem mai multe donații decât de obicei printr-o campanie pe facebook. Conceptul pe care am mers a fost unul extrem de rațional: „Ce poți face cu 10 Euro? Soluția: Poți dărui o lecție de calitate pentru 25 de copii săraci. Donează!”. Am dorit să oferim cifre exacte pentru a face oamenii să conștientizeze cât de mult pot schimba cu cât de puțin. Se pare că acest canal s-a pliat foarte bine cu așteptările noastre și a adus rezultate. De Paște, am mers pe o campanie de Direct Mailing în care am implicat și creativitatea copiilor. Aceștia au construit mărțișoare în cadrul orelor, iar noi le-am trimis împreună cu o scrisoare adresată persoanelor din companii. Destinatarii puteau să păstreze mărțișoarele și atât, să le dea cadou, sau să mulțumească acestor copii printr-o donație. Anul acesta, de Crăciun, vrem să mergem pe o campanie pe Facebook cu conceptul „Lozul Câștigător – Accesul la educația de calitate nu trebuie să fie o loterie. Șansa de a învăța pentru un viitor mai bun trebuie să fie Certitudine! Educația nu este o Loterie”.

Atunci când vă gândiți la asocierile care vă vin în minte legate de Crăciun, încercați să găsiți un loc și pentru o cauză socială care vă place și pentru care puteți face ceva. Depinde doar de voi dacă este vorba de un gând bun, de un share pe facebook sau chiar de o donație!

 

Galina Pinteac
galina.pinteac@results.ro

Senior Account - in love with good communication

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish