Am fost la Webstock 2017 şi v-am adus şi vouă câte ceva

Am terminat săptămâna trecută cu Webstock 2017 unde am găsit muuultă lume, muuult conţinut, branduri care au înţeles şi au ales să comunice neconvenţional, inspirație şi muuultă îngheţată atât de bună că nu-ţi ajungea linguriţa… îţi mai lingeai şi degetele. Şi cred că a fost de ajuns pentru toată lumea. Dar nu vă spun brandul; descoperiţi-o voi în imagini şi apoi vedeţi pe unde găsiţi s-o cumpăraţi.

N-am putut să plec cu îngheţata altfel decât în stomac, aşa că v-am adus câteva idei care sper să vă ajute cândva, undeva, cumva…

webstock2017

Prima parte a evenimentului a fost despre oameni din social media şi despre experienţele lor profesionale, aspiraţiile şi poveştile lor de viaţă.

De la Lucian Mândruţă am primit 3 sfaturi despre gestionarea unei crize în comunicare. Probabil le ştiţi, dar vi le reamintesc, căci nu se ştie când şi cum vă loveşte o criză:

  1. Este total greşit să mergi împotriva a ceea ce ai făcut până în mometul crizei.
  2. Viteza de reacţie – răspunde în maxim 30 de minute de la momentul declanşării crizei.
  3. Setează-ţi o metrică – stabileşte repere şi măsoară impactul acţiunilor tale.

La întrebarea “Îţi e frică de concurenţă?” Mândruţă răspunde că nu e activ în social media pentru bani, ci pentru că e un spaţiu în care-şi poate exprima liber ideile, oricând, aşa cum simte. Noi scriem acolo pentru că suntem singuri, pentru că sperăm să ne audă cineva, spunea Mândruţă. Nu pentru bani, faimă, like-uri sau share-uri.

Mesajul e frumos, inspirațional dar se pare că nu e general valabil, căci la una din sesiunile următoare s-a născut mult murmur în sală când un reprezentant al unei reţele de afiliere vorbea despre câştiguri cu multe zerouri. Iar audienţa nu era reprezentată de alt profil decât cel al bloggerilor – probabil câteva sute – unii vechi, alţii mai noi, alţii cochetând cu scrisul şi încercând să scape de jobul obositor şi plictisitor de astăzi, căci au auzit ei că din blogging mâine o poţi duce bine, chiar foarte bine. Dar oare e chiar atât de simplu?

În fine, să lăsăm bârfele deoparte şi să ne întoarcem la plusvaloare.

Matei Dima/BRomania a transmis un mesaj pe care l-am primit cu multă deschidere şi l-am împărtăşit întru totul:

“YouTube e într-un moment critic. Au apărut mulți creatori de conținut fără voce, fără talent, fără experiență.

Transmit un mesaj greșit, anume că oricine poate să facă blogging/vlogging. Oricând, oricum. Complet greșit!”

Cred că mulţi ar trebui să se gândească la această idee. Şi să se străduiască mai mult. Publicul are nevoie de conţinut de calitate cu atât mai mult cu cât social media a devenit un spaţiu atât de frecventat de oameni din toate categoriile sociale, de toate vârstele, cu nevoi din cele mai diverse.

Marius Manole -  apreciatul actor, a reuşit şi de data aceasta să ne umple sufletele, să ne pună emoţiile la încercare prin destanuiri personale şi să ne mişte prin forta propriului exemplu. Concluzia – “Povestea vinde” e de reţinut pentru că, nu-i aşa, fără poveste în social media nu prea avem ce căuta.

Și continuam cu povestea Casei EFdeN – o casă solară eficientă energetic construită în jungla urbană, care mi-a amintit că lucrurile se pot schimba în bine şi în România. Proiectul s-a născut din crowdfunding, pasiune, determinare şi credinţa în forţa propriului exemplu. Puteţi afla mai multe despre proiect pe http://efden.org/ şi îl puteţi vedea pricand, undeva pe Pache Protopopescu, în incinta Facultăţii de Instalaţii.

Ionuţ Budişteanu a vorbit foarte simplu şi oarecum inocent despre pasiune şi credinţa în ceea faci. Despre succes ca o consecinţă a unui mod de viaţă născut din pasiune; un băiat care deşi îşi petrece 16 – 18 ore/zi în faţa a patru ecrane gândind şi programând neîncetat nu a simţit nici măcar o secundă dintr-o zi că munceşte, ci că îşi petrece timpul în cel mai plăcut mod posibil. El a transmis un mesaj foarte puternic copiilor, tinerilor dar mai ales părinţilor lor:

până în 2030 vor dispărea 2 milioane de joburi dar vor apărea alte 2.2 milioane.

A doua parte a zilei a fost dedicată workshopurilor tematice. Eu am optat pentru sesiunea “Debate” în cadrul căreia s-au discutat două teme: Influencer Marketing şi Blogging.

În prima sesiune s-a vorbit despre autenticitatea influencerilor şi despre cât este de fină linia între influencer şi advertorialist. Când creatorii de conţinut doar vor lăuda produsele şi nu vor avea niciodată păreri sincere, critice, realiste, consumatorii vor simţi şi vor penaliza – şi  creatorul… şi brandul.

Este influencerul autentic? Brandul meu se identifică cu setul lui de valori? Chiar e de succes asocierea unui brand cu o vedetă doar în scopul folosirii notorietăţii acesteia? Întrebări la care ar trebui să vă gândiţi mai mult atunci când luaţi o astfel de decizie.

A, să nu uit… ca de fiecare dată, Dragoş Stanca nu a ratat prilejul de a reaminti audienţei că TV-ul încă are un cuvânt greu de spus în media românească; nu-l contrazic, dar nu mă pot abţine să nu penalizez calitatea emisiunilor doar de dragul ratingului şi calitatea audienţei; şi uneori calitatea spoturilor.

Sesiunea de blogging a fost foarte elegant moderată de către Victor Kapra. S-au pus întrebări pertinente şi s-au livrat răspunsuri foarte utile.

Iată câteva greşeli ( cele mai mari – spun ei ) pe care le-au făcut bloggerii din panel în trecut:

  • alegeau “titluri proaste” au spus ei, nepotrivite sau nerelevante aş spune eu, atât pentru cititori cât şi pentru motoarele de căutare
  • hosting de compromis (ce-i aia hosting ????? se întrebau ei pe-atunci)
  • lipsa prezenţei în toate reţelele sociale
  • lipsa de atenţie la nevoile comunităţii (între timp au înţeles că povestea nu e despre ei, ci despre oamenii pentru care scriu)
  • izolarea într-o bulă păguboasă în detrimentul networkingului şi a întâlnirilor sociale
  • lipsa de strategie, organizare şi prioritizare
  • lipsa creativităţii vizuale (nu totul stă în scris).

IQOS şi livrezdragoste.ro ne-au arătat cât e de simplu să ne întoarcem din online în offline. Iar uneori e chiar necesar.

webstock_din online in offline1

A treia parte a evenimentului a fost dedicată Webstock Awards – competiţia în care au fost nominalizate şi premiate cele mai bune şi inedite proiecte din social media dezvoltate şi derulate în ultimul an în RO.

Nominalizările s-au făcut pentru 12 categorii, iar criteriile de jurizare au fost relevanţa, originalitatea, designul, structura, navigabilitatea, funcţionalitatea şi interactivitatea.

Juriul, fără număr, tot felul de oameni din industrie, fiecare cu specializarea lui, oricum, majoritatea oameni cu multă multă experienţă în comunicarea online.

S-au acordat cel puţin trei premii la fiecare categorie, voi nominaliza doar locurile 1:

PUBLISHING: Călătoreşte pe #DrumulCetatilor cu Bitdefender

UTILITY: SeeColors by Samsung România

BEST USE OF PHOTOGRAPHY: The Face of Romania by Huawei Romania & Echipa de PR

INFLUENCER CAMPAIGNS: Berea Bucegi & Gaben – Tuna-ti-aş Grătarul by Bucegi & Oxygen PR

SPECIAL PROJECTS: The Ghost Radars by Heist Industries

SOCIAL MEDIA PROJECTS: Zizin – Ziua nesfârşită a lui Giraf by Zizin & MullenLowe România

MOBILE APPLICATIONS: 4G MegaHunt by Orange Romania & MullenLowe Profero

CORPORATE BLOGS: Momondo Inspiraţie by Momondo România

INNOVATION: Bracelet – Brăţara oficială pentru cea mai tare vară by The Coca-Cola Company

BEST BRAND ON INSTAGRAM: Ursus

BEST USE OF VIDEO: Next Big Vlogger by The Coca-Cola Company

ABSOLUT Online Personality of the Year: Ilie Bivol

 

Şi puţin amuzament de final … “Cele două cuvinte”  , așa au ales cei de la MAPN să comunice în social media. Un exemplu de creativitate acolo un te-ai aștepta mai puțin.

 

 

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish