Generația Z

Când? Imediat, acum! Unde? Peste tot! Cum? Vizual, bold, atractiv, inspirațional, vesel, diferit, autentic! Cam așa văd cei din Generația Z că ar trebui tu, brandule, să comunici cu ei. Altfel riști să treci absolut nevăzut pe lângă attention span-ul lor de 3 secunde…  Și ce dau la schimb? Dovadă de multă nerăbdare, pragmatism, încăpățânare și independență. Dar și dacă te plac, devin vocali în social media și pot contribui mult la imaginea ta de brand!  

Cine sunt cei din Generația Z sau Digital Natives?

Un studiu realizat recent de sociologii americani și europeni îi văd ca două miliarde de tineri „mutanți” născuți după 1990, care trăiesc în simbioză cu universul digital. Și au dreptate, căci s-au născut odată cu internetul și nu percep viața fără acesta. Navighează pe mai multe ecrane simultan, sunt ușor de activat când vine vorba de o cauză socială, au un vocabular plin de acronime și cuvinte împrumutate din limba engleză, viața lor socială se petrece online, sunt autodidacți în ceea ce privește tehnologia, detestă ideea de a nu fi conectați la internet, vor să aibă impact și vizibilitate, „scanează” tot (de multe ori superficial) și visează la propria afacere. Uf, cam astea și multe altele sunt caracteristicile celor din Generația Z. Dar, ca să înțelegem mai bine, hai să privim acest video și să analizăm puterea de adaptare a copiilor Digital Natives, reacțiile și soluțiile pe care le găsesc în fața unui calculator vechi:

Greu de mulțumit, dar extrem de descurcăreți și curajoși, nu-i așa? :). Sunt de fapt o generație de neînfricați, care au toate resursele la îndemână să facă orice își pun în gând. Tocmai de aceea îmi place mult de ei și consider că NU au nicio scuză în a nu face cu adevărat ceea ce își doresc în viață!

Cum ar trebui să comunice brandurile cu Generația Z?

Cred că existe o întreagă listă de reguli și o să tot apară multe altele, însă mie, una singură mi se pare esențială de la care pleacă restul: Nu mai e vorba despre tine și produsul tău, ci despre Ei, cei care poartă produsul tău! Se inversează polii astfel încât nu Nike este cool și de asta îl port eu, ci Eu sunt cool și îl aleg pe Nike dintre sutele de alte branduri și opțiuni. Dar chiar și atunci, nu mai poți miza pe brand loyalty, este nevoie de un efort continuu și susținut pentru a rămâne în atenția lui. Nu mai contează așa mult ce produs mișto ai (multe branduri au produse mișto!), ce calitate și materiale folosești, contează ce poate  face El, cel care poartă produsul tău, ce victorii poate obține, cât de departe poate ajunge, cât de sigur și de bun pentru el este ceea ce-i oferi. Nike reușește să transmită perfect ideea, să-și transpună propria poveste în povestea lor fără a mai rămâne Nike protagonistul:

Apoi, după ce ai înțeles asta, mi se mai pare important să folosești platformele lor și să vorbești cu ei pe limba lor. Dacă targetul tău stă pe Instagram și Snapchat – adaptează-te și fii prezent acolo! Și nu uita nici că ei folosesc per medie 5 dispozitive: tv, mobile, laptop, ipod, desktop. Conținutul cu care vii în platformele lor trebuie să fie rapid, ușor digerabil, creativ și foarte, foarte vizual! Transmite în mod atractiv și intuitiv ce ai de zis printr-un gif, un video, un storytelling interactiv și folosește emoji, meme-uri, hashtag-uri în copy. Conectează-te cu ei prin live streaming și tehnologie și inspiră-i mult, inspiră-i prin autenticitate și unicitate!

SM

 

Iar un ultim aspect, extrem de important este să-i dai feedback transparent și rapid! Departamentul de Customer Service din call center ar trebui transferat în Social Media. Obișnuiește-te să discuți cu ei în mesaje și comentarii, urmează modelul echipei NikeSupport disponibil în șase limbi străine, 7 zile pe săptămână: https://twitter.com/nikesupport. Nu uita că 74% dintre ei se bazează pe social media înainte să ia o decizie de cumpărare, iar Facebook cu siguranță că nu întâmplător a introdus rata de răspuns drept un indicator vizibil.

În final, o să mă întorc spre regula de aur și o să adaug că trebuie să fii sincer în comunicare și să te situezi la același nivel cu ei! Generația Z nu vrea branduri arogante pe care nu le poate atinge, cu care nu se poate identifica. Youtube stars au devenit și se mențin mai populari decât mainstreams celebrities, conform ultimelor topuri. Și asta pentru că vorbesc pe limba lor, pățesc ce pățesc ei, sunt autentici și sunt la fel ca ei :).

 

 

 

Galina Pinteac
galina.pinteac@results.ro

Senior Account - in love with good communication

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish