GPeC Summit 2017

happy-customers

Make customers HAPPY! De câte ori ne-am pus problema așa? Sau de câte ori am auzit că marketingul din ziua de azi este client oriented și așa ar trebui să ne construim business-ul dacă vrem să rămânem în atenția publicului.

La GPeC Summit anul acesta toate prezentările au abordat pe larg tema, care din punctul meu de vedere este foarte cunoscută și folosită ca lait motiv. Cu toate acestea, sunt atât de puține companii care au înțeles cu adevărat această abordare și au acționat în consecință. Evident, acestea sunt și business-urile de success în momentul de față.

Dintre toate prezentările, cea care mi-a plăcut cel mai mult a fost susținută de Karl Gilis, co-fondator AGConsult, o agenție de succes din Belgia pe zona optimizării de conversii și usability. Pe lângă șarmul prezentării și a limbajului colorat, Karl a pus punctul pe i și ne-a arătat câteva studii de caz atât de la noi, cât și din afară. Dacă aveți un magazin online și nu știți de ce traficul care ajunge acolo nu se transformă în clienți, luați în considerare tips&tricks de aici. Concluziile le trageți singuri.

1.         Fără slidere de tip carusel pe homepage

80% din click-urile pe acest gen de afișare se duc pe primul slide. Vizitatorii nu au răbdare și nici timp să se uite la conținutul fiecărui slide. Ce facem dacă avem promoții, oferte și alte lucruri de comunicat? Simplu: facem landing pages pentru fiecare tip de ofertă, iar în homepage le putem lista ca și categorii.

2.         Fără video background

Magazinele online au scop de vânzare, vizitatorii se așteaptă să găsească informația necesară cât mai repede, iar procesul de vânzare să fie cât mai fluent. Tot ceea ce vine în plus, este o distragere a atenției vizitatorului și îl defocusează de la scopul inițial.

3.         Fără bannere

Aici ne referim la bannerele cu oferte sau ale partenerilor, care se regăsesc oriunde în site și care nu fac altceva decât să încarce planul vizual al utilizatorului și în final să-i distragă atenția și să-l scoată din fluxul de cumpărare.

4.         Fără meniu de navigare stufos

Vizitatorii ar trebui să poată accesa foarte ușor meniul din site, iar cea mai populară metodă este sticky menu. Însă, trebuie avută mare grijă la dimensiunea și complexitatea meniului pentru că riscăm să acoperim o cantitate importantă de conținut cu un sticky menu stufos.

5.         Fără distragerea atenției

Deja am vorbit mai sus despre rolul unui magazin online și scopul lui principal: vânzarea. Totul trebuie să fie clar, succint, ușor de navigat, ușor de accesat ca și informație și fără să fie încărcat cu imagini, video-uri nerelevante pe suprafețe mari. Întrebarea pe care ar trebui să și-o pună ownerii de magazine online: Vreau un site care să-mi placă mie sau care să-mi aducă vânzări?

6.         Fără social shares dacă nu sunt necesare

Este important să fii prezent în social media, multe magazine online își desfășoară activitatea în principal pe Facebook sau Instagram. Dar atunci când vinzi instrumente de construcție sau mașini industriale de ce trebuie să ai în site, în pagina de produs, plugin-ul de social share? Și noi ne întrebăm :)

7.         Fără descrieri tehnice în prim plan

Multe magazine online folosesc descrierile tehnice în pagina de produs, uitând de fapt că vizitatorii caută avantaje și beneficii, nu doar specificații tehnice. Este foarte bine să se afle și ele în pagină, însă primul contact cu produsul ar trebui să capteze atenția prin ceea ce poate oferi produsul ca să ajute clientul.

8.         Fără limbaj de lemn

Anumite denumiri de produse fac sens doar pentru cel ce le comercializează, însă pentru vizitatorii site-ului nu reprezintă nimic. De asemenea, descrierile de produse care încep cu istoricul brandului și comunică doar în adjective, nu aduc niciun beneficiu, ci doar încarcă pagina cu un conținut nerelevant pentru user.

9.         Fără pagini sumare de produs

S-a pus accent pe simplitate și conținut succint, însă asta nu înseamnă că ne ferim de pagini de produs descriptive și lungi. Dacă avem conținut relevant care poate convinge userul să finalizeze comanda, e important să îl listăm. Cum facem? Asta este provocarea brandurilor, însă lipsa de conținut în pagină de produs versus un conținut lung poate face diferența dintre abandon și vânzare.

10.      Fără poze nerelevante sau generice

Pozele de produs sunt foarte importante. Este recomandat să avem poze profesioniste și să fie foarte relevante din punct de vedere nevoi client. Dacă vorbim de o geantă de voiaj, interesul userului este să vadă cât este de mare, deci o poză cu geanta de voiaj lângă o persoană este mult mai relevantă decât o singură poză cu produsul fără niciun alt reper.

Sper că aceste sfaturi să aducă valoare pentru business-urile voastre și să le luați în considerare atunci când vă gândiți să aduceți îmbunătățiri în site.

loyalty

Un alt aspect la fel de important pentru magazinele online îl reprezintă strategia de retenție. Ce facem cu persoanele care au cumpărat o dată din magazinul nostru? Dar cu cei care au cumpărat de 2 ori? Cum îi fidelizam și cum îi considerăm în raport cu veniturile aduse business-ului?

Veniturile celui mai mare magazine online de încălțăminte – Zappos – sunt în proporție de 75% aduse de returning customers. Cum ajungi la o astfel de performanță? Păi evident trebuie să ai o strategie bine definită pe acest segment de clienți.

Valentin Radu de la Omniconvert a vorbit despre modelul RFM care te ajută să identifici clienții cei mai valoroși cu rata cea mai mare de conversie. La ce se referă acest model?

schema

RFM este un acronim pentru Recență, Frecvență și Monetizare.

Recența răspunde la întrebarea: Cât de recentă a fost ultima comandă a clientului?

Frecvența se referă la: De câte ori a cumpărat un client de la tine?

Monetizarea este analiza care aduce cifre de venit pentru întrebarea: Cât a cheltuit clientul la tine în magazin?

Acest model te ajută să clasifici baza de date cu clienți în funcție de cea mai recentă dată de achiziție, câte comenzi au generat și ce venit au adus. Vei avea 3 categorii de clienți clasificați în felul acesta cărora le vei atribui niște note în funcție de importanța avută pentru business-ul tău.

Apoi tot ce trebuie să faci este să gândești o strategie aplicată pentru fiecare tipologie de client. Fie că vorbim de oferirea de discounturi sau servicii incluse, clienții tăi ar trebui tratați diferit până în punctul în care generezi loialitate și apoi recomandare prin tehnica WOM (Word Of Mouth). Sună bine, nu? V-ați gândit la o strategie de retenție pentru clienții voștri?

RFM

GPeC Summit este un eveniment cu multe insight-uri fie că aveți un magazin online, fie că sunteți furnizori de servicii, cu siguranță găsiți informație relevantă oricare ar fi business-ul vostru în online. Este de bifat, iar dacă vreți să vedeți cum stați cu site-ul, mai aveți câteva zile în care vă puteți înscrie pentru competiția magazinelor online în Gala GPeC, unde veți fi jurizați de peste 20 de specialiști în baza a peste 150 de criterii de evaluare.

Acceptați provocarea?

Andra Duta
andra.duta@results.ro

Every now and then put a smile on your face!

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish