JOCURILE OLIMPICE sau VALENTINE’S DAY?

Jocurile Olimpice pot fi din doi în doi ani un bun context de comunicare.

Am mai vorbit într-un articol anterior despre cum putem folosi aceste subiecte de larg interes şi intens mediatizate în anumite perioade de timp pentru a mai creşte notorietatea propriului brand sau (de ce nu?) pentru a face vânzări reuşind să localizăm un target cu interese pe care brandul/produsul/serviciul nostru le poate acoperi.

Aşa că am pornit researchul pentru a afla cine/cum comunică online, ce interese manifestă internauţii pe aceste subiecte şi cum sunt ele atinse sau cum le-ar putea folosi brandurile în această perioadă.

Primul care mi-a sărit în faţă a fost doodle-ul Google. Jucăuş şi cu mesaj, mi-a stârnit curiozitatea şi a fost foarte bine pentru că am aterizat pe o pagină în care am descoperit câteva lucruri interesante legat de subiectul în discuţie – Jocurile Olimpice de Iarnă 2018.

Ştim cu toţii că Google îşi modifică periodic logoul pentru a marca evenimente speciale sau pentru a sărbători personalităţi ale ştiinţei sau culturii universale.

Primul “doodle” Google a fost o reprezentare ocazională a logoului Google afişată pe prima pagină a motorului de căutare şi a apărut în 30 august 1998, când fondatorii Google Larry Page şi Sergey Brin au participat la festivalul Burning Man din deşertul Nevada. S-au gândit să pună emblema evenimentului în spatele logoului Google pentru a anunţa utilizatorii că vor fi plecaţi în acea perioadă. Aşa s-a născut ideea şi de atunci au fost create mii de “doodle”-uri care integrează tema sărbătorită, pentru paginile de căutare Google din întreaga lume.

primul doodle google

 

Prin aceste doodleuri Google îşi comunică permanent misiunea – aceea de a oferi cea mai bună experienţă în căutarea pe Internet făcând informaţia publică lumii, accesibilă şi folositoare.

Primul “doodle” dedicat Zilei Îndrăgostiţilor a fost creat în anul 2000 şi arată cam aşa:

valentines doodle

Iar primul Doodle dedicat Jocurilor Olimpice de iarnă a fost creat în 2002:

Jocurile Olimpice doodle

În 2010 a treia zi a Jocurilor Olimpice de Iarnă a coincis cu Valentine’s iar creativii de la Google au găsit modalitatea prin care să împace pe toată lumea.

2010 valentines dayAm mers mai departe pentru a vedea în ce măsură brandurile din România au ales să comunice în jurul celor două subiecte. Şi am observat că toată lumea se bate pe Valentine’s dar sunt destul de puţini cei care comunică în legătură cu Jocurile Olimpice.

La o primă vedere este clar de ce:

Asocierea cu Valentine’s este mult mai uşor de făcut şi poate fi preluată de majoritatea industriilor care oferă produse sau servicii B2C, de la bijuterii şi haine până la excursii, pachete SPA sau servicii dentare; chiar dacă uneori o fac în cel mai neinspirat mod. Doar să nu treacă evenimentul peste ei!

Şi trebuie să recunosc că provocarea de mai jos m-a amuzat copios:

 

ad Trident

Cum să îndrăzneşti să spui “Te iubesc!” dacă nu ai dinţii albi? Doar o dată pe an o spui de Valentine’s!

“ – A…şi…dacă tot ţi-am spus te iubesc, poate îţi cureţi şi tu dinţii ăia! Şi repede! Să nu treacă luna martie!”

 oferta valentines

 

O analiză sumară a trendurilor de căutare în Google ne arată că… DA Domnule! oamenii chiar sunt mai preocupaţi de Valentine’s decât de Jocurile Olimpice. Cam de câte ori? De cel puţin 10x.

trenduri valentines

 

 

A… să nu uit! Încă mă gândesc la “meniul secret de Valentines” al celor de la Starbucks. În afară de un roz discret, nu prea văd legătura dintre Valentine’s şi aceste două băuturi.

starbacks valentines

Din păcate în majoritatea cazurilor asocierea cu Valentine’s este banală, lipsită de creativitate şi foarte obositoare. Majoritatea retailerilor au cel puţin o ofertă de Valentine’s şi o comunică în acelaşi mod plictisitor ca toţi ceilalţi 101 competitori. Pare că nimeni nu se preocupă să facă cumva diferenţa.

Cât priveşte Jocurile Olimpice de Iarnă, se pare că foarte motivaţi să comunice în jurul acestui subiect sunt sponsorii evenimentului şi operatorii caselor de pariuri.

google adwords

Groupama ca susţinător al Jocurilor Olimpice de Iarna 2018 aminteşte discret acest lucru doar pe pagina de Facebook.

Visa, ca sponsor global al Jocurilor Olimpice, a avut în perioada noiembrie/decembrie o campanie reuşită de promovare a cardului Visa oferind ca premiu o călătorie. Campania a fost intens comunicată atât în online, cât şi în offline. Comunică intens în Social Media pe întreaga perioadă a evenimentului.

Visa jocurile Olimpice 2018

Bridgestone, ca sponsor, lansează campania “ Chase Your Dream, No Matter What”.

bridgestone

N-aş spune că subiectul Jocuri Olimpice este ignorat dar cred că potenţialul de comunicare este mult mai mare, atât pentru afacerile B2C, cât şi pentru cele B2B. Fără bugete de sponsor, dar cu ceva mai multă creativitate.

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish