Data Studio de la Google

Înainte de a vă povesti despre noul tool de la Google, aș vrea să vă imaginați cum ar arăta succesul/ valoarea unei acțiuni dacă am da timpul înapoi. Care ar fi etapele peste care am putea sări ca să ajungem la țelul nostru? Cu siguranță putem identifica următoarele etape, care din punctul meu de vedere sunt interdependente: datele inițiale, raportarea lor, analiza, decizia, acțiunea finală, rezultatele.

Deci, ce facem cu niște date, cifre brute pe care le culegem din diverse surse, campanii, canale? Cum ajungem să vedem valoarea și calitatea lor?

Un prim pas ar fi să ne uităm la noul tool Google, disponibil în variantă beta gratuit și la noi în țară începând de luna trecută – Data Studio. Pe lângă binecunoscutele canale de raportare oferite de Google Analytics și Google Adwords – analiza datelor din site și analiza datelor din campanii pay per click – Data Studio vine ca o completare necesară pentru crearea de rapoarte și dashboard-uri interactive. Nu mai spun că este super simplu de folosit și foarte intuitiv, iar interfața user friendly respectă standardele Google.

Cine poate folosi Data Studio

Oricine are un cont de Gmail se poate loga în Data Studio și poate crea sau vizualiza rapoarte. De asemenea, rapoartele se pot distribui către orice cont de Gmail, iar cel ce le distribuie poate oferi rol de vizualizare sau editare. Astfel că, se pot crea în timp real diverse rapoarte cu ajutorul colegilor/ partenerilor, iar dacă vorbim de raportarea datelor din campanii Google Adwords de exemplu, nu este necesar dreptul de acces la cont.

Ce date se pot raporta cu Data Studio

Ce este foarte fain este faptul ca îți permite să integrezi date din diverse surse ce aparțin portofoliului Google. Astfel că, putem include informații din Google Analytics, Google Adwords, Youtube Analytics, DoubleClick, Google Sheets, precum și surse SQL. Dacă nu există o soluție de vizualizare a datelor în companie, Data Studio este instrumentul perfect pentru a crea rapoarte integrate și de a le reda într-o manieră vizuală atrăgătoare.

Customizarea rapoartelor

print screen

Poți crea rapoarte de la zero, folosind diagrame și tabele asemănătoare celor din Excel, sau poți folosi unul din cele 8 template-uri special create (ultimul adăugat chiar săptămâna trecută) pentru diverse obiective de marketing sau business. Te poți juca în voie cu adăugarea de bannere, titluri, geo map, pie charts sau bar charts, time series, stiluri, moduri de vizualizare, etc. Așa cum spuneam, totul este intuitiv și foarte ușor de folosit. Aaa, și înca un bonus: nu trebuie să vă mai faceți griji în privința salvării rapoartelor pentru că nu există un buton de Save :) . Totul se salvează în timp real!

Raportare interactivă

grafic

Pe modul de vizualizare a datelor, la mouseover raportul “prinde viață”. Poți face scroll în tabel, poți interacționa cu grafice și selecta perioade de timp custom în funcție de datele pe care dorești să le vizualizezi. Cred că asta mi-a luat mie ochii prima dată cand am descoperit acest tool minunat.

Distribuie celorlalți

După ce ai creat raportul pe gustul tău sau al clientului/șefului, tot ce trebuie să faci este să îl distribui către persoanele ce vor trece la etapa următoare, de analiză și luare a deciziilor, așa cum menționam la începutul articolului. Nimic mai simplu: adaugă conturi de Gmail sau grupuri Google și distribuie roluri de vizualizare sau editare. Participanții vor primi o invitație pe contul de Gmail și de aici nu mai este decat un click.

Așadar, pe mine m-a convins să-l încerc și vă recomand să-l testați și voi, daca vreți să eficientizați procesul de raportare și în același timp să aduceți mai mult vizual peste niște simple cifre. Va ajuta mult să creați o imagine de ansamblu și să scoateți în evidență niște indicatori care sunt pe plus sau pe minus. Nu mai vorbesc de faptul ca veți ușura munca analiștilor preluând date din surse conexe Google.

Aici găsiți un tutorial video care vă poate fi de ajutor înainte de a începe:

Andra Duta
andra.duta@results.ro

Every now and then put a smile on your face!

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish