STUDIU DE CAZ – industria RENT A CAR

Dragi prieteni, a venit timpul să luăm la disecat industriile pe care comunicăm. Şi pentru că oamenii deja se gândesc la vacanţele din 2017 am ales să începem cu un studiu de caz pe industria de Rent a Car.

Piaţa de Rent a Car ( închirieri auto pe termen scurt ) din România este foarte fragmentată şi în acelaşi timp foarte competitivă. Întâlnim jucători diverşi, de la cei mici, cu parcuri auto de maxim 50 autoturisme şi prezenţă locală sau regională până la competitori mari, având parcuri auto cu peste 2.500 de autoturisme şi prezenţă naţională sau internaţională.

Ca şi în anul 2015, în 2016 piaţa a crescut cu aproximativ 5%, fiind estimată la aprope 38.5 milioane euro.

Este într-o continuă expansiune iar acest lucru se datorează în mare parte creşterii numărului de zboruri, în special a celor low-cost. Segmentul de leisure continuă să crească în medie cu 5 %, faţă de 4 % creştere a segmentului de business travel.

Se aşteaptă ca piaţa de rent-a-car să crească cu 2% – 5% pe an până în 2018, conform datelor oferite de Euromonitor. Creşterea va fi determinată pe de o parte de creşterea numărului de sosiri internaţionale, pe de altă parte de creşterea cererii companiilor locale.

Principalii jucători din piaţă sunt :

Autonom Rent A Car, având 41 de agenţii, în 29 de oraşe şi un parc auto de peste 3000 de autoturisme

Sixt , având 15 agenţii în 12 oraşe

Hertz, cu 9 agenţii în 8 oraşe

Budget, cu 4 agenţii în 4 oraşe

Enterprise, având 8 agenţii în 5 oraşe

Europcar, având 11 agenţii în 6 oraşe.

Majoritatea acestora sunt prezenţi cu birouri şi în principalele aeroporturi din România.

În ceea ce priveşte prezenţa online prin reclamă plătită în canalul Google AdWords Search, principalul competitor este Rentalcars ( www.rentalcars.com ), urmat de Autonom ( www.autonom.ro ) şi Avis ( www.avis.ro ).

rent a car spend market

Targetul industriei de Rent a Car este reprezentat de câteva segmente foarte bine definite:

-          Românii din afara ţării care se întorc să petreacă mai mult timp ( timp liber, diverse activităţi)

-          Străinii care vin în concediu în România

-          Străinii care vin în interes de serviciu în România

-          Românii din ţară care au o nevoie imediată de deplasare, în situaţii speciale şi urgente.

Obiectivul campaniilor: atragerea în mod specific a clienţilor care caută să închirieze o maşină pe teritoriul României, în funcţie de zona geografică în care se află, de naţionalitate, limba pe care o vorbesc, interese sau nevoi.

Comunicarea urmăreşte specific diferite stadii în care se află potenţialul client, în funcţie de obiceiurile acestora de rezervare.

Când vine vorba de rezervările de zbor şi de cazare, mai mult de 80% din cei interesaţi încep procesul de research cu câteva zile înainte de ziua rezervării; mai puţin de 20% încep research-ul cu mai puţin de o zi înainte sau chiar în momentul rezervării.

flights_leisure market

 

hotels_leisure marketCât despre alegerea opţiunilor, 70% din cei interesaţi iau în considerare cel puţin două branduri atunci când caută rezervări de zboruri; când fac rezervări de cazare, mai mult de 80% din cei interesaţi iau în considerare cel puţin două branduri.

Peste 80% dintre aceştia folosesc un motor de căutare în etapa de research ( 81% în cazul rezervărilor de zboruri şi 89 % în cazul rezervărilor de cazare).

Flights_leisure market_brand

În 71% din cazuri achiziţia de bilete de zbor se face online. În ceea ce priveşte achiziţia de cazare, doar în 56%  din cazuri aceasta se face online ( mulţi clienţi încă rezervă online sau telefonic şi preferă să plătească la destinaţie ).

Hotels_leisure market_brand

Comunicarea online are un rol semnificativ în luarea deciziei de cumpărare, astfel că, în mai mult de 70% din cazuri comunicarea susţinută înainte de momentul achiziţiei va influenţa semnificativ decizia de achiziţie.

Cei care au finalizat tranzacţiile offline au luat decizia bazându-se pe research online în proporţie de 29% în cazul rezervărilor de zboruri şi 39% în cazul rezervărilor de cazare.

Comportamentul utilizatorilor este asemănător şi atunci când vine vorba de închirierea unei maşini. Sunt şi utilizatori care fac research şi rezervare în ultimul moment (de exemplu atunci când ajung în aeroport). Însă şi atunci (în majoritatea cazurilor) iau în considerare experienţele de închiriere anterioare sau  informaţiile acumulate de-a lungul vremii în alte acţiuni de research. În rest, majoritatea utilizatorilor se informează online înainte de a finaliza o rezervare, luând în considerare cel puţin doi competitori.

În a doua parte a studiului de caz vă vom spune ce-am învăţat din experienţa de comunicare pe această industrie.  Revenim pe subiect zilele următoare.

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish