Tendințe la TECOMM 2017

La sfârșitul lunii aprilie a fost TeCOMM, mai exact pe 26-27 aprilie, și evident am fost și noi prezenți pentru a vedea care sunt tendințele și cu ce se mai confruntă magazinele online și, în special, piața de ecommerce.

Despre TeCOMM cu siguranță știți, mai ales dacă activați în acest domeniu, însă pentru cei care nu știu încă, este vorba despre un eveniment anual ce reunește comunitatea marketerilor din mediul digital. Anul acesta tema evenimentului a fost “Sell them your story” și speakerii internaționali și cei de la noi au prezentat dificultățile și provocările actuale ale pieței de ecommerce.

workshop

Prima zi a fost destinată workshop-urilor și au fost abordate teme legate de capcanele Analytics-ului, bune practici pentru un shop user friendly, provocările SEO și tehnicile folosite în 2017, precum și instrumente noi de promovare a conținutului de tip advertorial – Content Discovery.

Ce ne-a plăcut:

-           Workshop-urile au abordat teme practice și sesiunile au fost interactive;

-           Google Analytics este un instrument care îți poate oferi mult insight dacă știi ce să cauți și ce să urmărești, și mai mult decât atât, să știi cum măsori rezultatele;

-           Experiența plăcută a utilizatorilor pe un site sau magazine online poate face diferența dintre vânzare și abandon. Dacă nu ne crezi, uite cum arată o experiență de shopping online transpusă în offline: 

-           Există mai multe instrumente cu plată sau free care te pot ajuta să monitorizezi activitatea magazinului tău online, astfel încât să crești șansele de achiziție. Aici menționez câteva pe care vă recomand să le testați: Hotjar, Inspectlet, Crazyegg, tree testing și cart sorting pentru meniul de produse.

-           Despre platforma Content Discovery de la Taboola am aflat tot aici că este disponibilă și în România de anul acesta prin rețeaua Agora. Dacă aveți conținut de calitate în materie de articole, video, imagini și infografice și doriți să creați o relație mai apropiată cu potențialii clienți, puteți încerca platforma de content discovery.

conference

A doua zi de TeComm a fost chiar mai interesantă datorită prezenței speakerilor internaționali care au venit cu date și contexte diferite pentru shoppingul online. A fost ziua de conferințe și subiectele au fost în vogă:

1.         Este Amazon cea mai mare provocare a magazinelor de retail?

Cu siguranță, dacă ne uităm la penetrarea în rândul preferințelor utilizatorilor din SUA, 55% din ei aleg Amazon ca primă opțiune pe zona de ecommerce și retail. Iar în Europa anul trecut Amazon.uk a avut vânzări de 4,4 miliarde de lire.

2.         Experiența omnichannel ia avânt în industria de fashion

63% din clienții magazinelor mari de modă se așteaptă să aibă o experiență de cumpărare ce integrează toate canalele, fie că vorbim de cumpărături de pe desktop sau device-uri mobile sau cele din magazinul fizic.

3.         Care credeți că este cea mai mare greșeală pe care o fac magazinele online?

Debate-ul specialiștilor din piața locală de ecommerce a relevat 5 tendințe: lipsa cunoștințelor în zona de marketing online, lipsa viziunii pe termen lung, nerespectarea promisiunilor făcute către clienți, nerespectarea sau inexistență proceselor interne și investiția majoră în platforme complexe de magazine fără a calcula necesitatea unei astfel de investiții.

4.         Emag Marketplace – decizia unui antreprenor

Ca sponsor oficial al evenimentului, Emag nu avea cum să nu vină în sprijinul magazinelor online care vor să se asocieze în Marketplace. Ești antreprenor și nu știi cum să vinzi mai mult? Poate cifrele de mai jos te conving să iei decizia potrivită:

emag1

emag

5.         Credeți că reducerile de preț sunt factorul decisiv pentru creșterea vânzărilor?

Sven Bally, Head of CX & ecommerce la Veritas, nu crede asta și asociază volumele de date online cu cei 6 factori pshihologici care influențează vânzările: reciprocitatea, consecvența și loialitatea, nevoia de a fi plăcut, influența de tip celebritate, nevoia de a fi social, raritatea (ultimele produse pe stoc). Deci, folosiți targetarea corectă a audienței, oferiți conținut calitativ userilor ce au ajuns la voi în site și măsurați și testați orice acțiune întreprinsă.

6.         Ce trebuie să aibă un magazine online și în ce trebuie să investească?

  • Platforme și tehnologie; soluții scalabile
  • Customer service
  • Să creeze valoare pentru client
  • Echipă internă

7.         Inovația generează vânzări?

Urmărește ce poate să facă o aplicație de mobil cu QR scan pentru cumpărătorii grăbiți:

Așadar, piața de ecommerce evoluează în mod constant și ritm accelerat. Dacă nu știi să ții pasul cu marii jucători de pe piață și să te ridici la standardele impuse de consumatori, vei fi înghițit de ei.

Dacă ți-au plăcut ideile discutate la ediția din acest an, îți recomand să mergi și la anul. Ne vedem acolo!

Andra Duta
andra.duta@results.ro

Every now and then put a smile on your face!

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish