Trackingul – opţiune sau necesitate ?

Când vine vorba de tracking, nu facem nici un compromis! Hotărât NU!

Asta înseamnă că nu pornim campaniile online sau offline înainte de a ne asigura că putem măsura rezultatele acestora.

Poate părem rigizi dar ne asumăm această etichetă ştiind că putem dubla, tripla sau creşte de câteva ori performanţa campaniilor atunci când urmărim comportamentul utilizatorilor pe tot parcursul interacţiunii cu mesajele pe care le promovăm.

Rolul trackingului este de a ne ajuta să înţelegem ce se întâmplă cu utilizatorii din momentul în care interacţionează cu mesajele pe care li le adresăm şi până în momentul părăsirii paginii de destinaţie către care i-am direcţionat sau până în momentul finalizării unor acțiuni începute la un moment dat.

 Tracking Date Online

Câteva argumente

De ce este important să înţelegem acest comportament? Pentru că ne arată modalitatea prin care putem atrage utilizatori cât mai relevanţi pentru ceea ce avem de oferit (de ex. persoane care doresc să-şi achiziţioneze un autoturism în perioada următoare)  precum şi ce anume îi determină să acţioneze în sensul în care ne dorim (de ex. să rezerve un test drive cu modelul auto promovat sau să solicite o ofertă de preţ).

Când promovăm un produs sau un serviciu putem alege diferite canale, online sau offline. Unele pot performa mai bine, altele mai puţin bine sau chiar deloc. Este important să urmărim acest lucru pentru a decide alocarea bugetelor către canalele cele mai performante (de ex. cele care ne aduc cel mai bun ROI).

Deci, primul pas este să ştim din ce sursă (canal) provine fiecare din utilizatorii care au ajuns să viziteze paginile din site-ul pe care îl promovăm sau diferite pagini de destinaţie specifice pentru anumite campanii.

Următorul pas ar fi să urmărim felul în care utilizatorii interacţionează cu mesajele pe care li le comunicăm, în afara sau în interiorul paginilor de destinaţie. Astfel vom putea lua decizii de modificare a anumitor elemente ale comunicării: texte, imagini, culori, forme, mesaje, simboluri sau informaţii concrete precum : costuri, beneficii, condiţii financiare, detalii tehnice etc., astfel încât să fim cât mai relevanţi raportat la nevoile utilizatorilor, să reuşim să le captăm atenţia, să le îndeplinim aşteptările şi să-i ghidăm spre o acţiune concretă, cât mai aproape de obiectivul nostru.

Indiferent dacă reacţiile utilizatorilor sunt în consens sau nu cu aşteptările noastre, vom putea înţelege ce ar trebui să schimbăm astfel încât să-i păstrăm sau să-i readucem cât mai aproape de ceea ce avem de comunicat şi în final să-i convingem să acţioneze conform aşteptărilor noastre.

În funcţie de comportamentul în paginile de destinaţie, vom putea decide felul în care să comunicăm cu utilizatorii după ce au părăsit aceste pagini, astfel încât, prin mesaje cât mai specifice să-i readucem aici şi să-i convingem să acționeze, crescându-le astfel valoarea.

 

Un fel de epilog

Nu întotdeauna ne este la îndemână implementarea unui model de tracking avansat; însă un model de bază, prin care să urmărim comportamentul utilizatorilor pe canale, segmente de target, dar mai ales performanţa campaniilor în diferite medii, nu ar trebui să lipsească. Astfel veţi evita cheltuirea unor bugete importante pe canale neperformante; veţi înţelege ce nu merge, de ce nu merge, şi veţi găsi soluţii de îmbunătăţire a campaniilor. Pentru aceasta pot fi folosite diferite instrumente, unul din cele mai utilizate şi uşor de implementat fiind Google Analytics.

Tracking Date Online

PS – Și varianta  scurtă a poveștii de mai sus 

  • să ne imaginăm că ești online, cautând o informație specifică sau pentru divertisment
  • advertiserii, agențiile de publicitate sau rețelele de socializare sunt cu ochii pe tine
  • ei pot vedea ce interese ai, pe unde navighezi, unde te afli și încearcă să comunice cu tine cât mai specific posibil
  • dacă totuși nu ai raspuns imediat mesajelor lor, data viitoare când vei fi online vor încerca din nou, în același timp adăugând informații tot mai detaliate profilului tău online
  • pe baza informațiilor adunate, vor comunica cu tine într-un mod cât se poate de personal, oferindu-ți informații cât mai relevante pentru nevoile tale, încercând să-ți comunice exact ceea ce vrei să auzi
  • în funcție de context, îți vor oferi chiar prețuri diferite pentru același tip de produs căutat
  • și dansul acesta continuă până ce vei lua o decizie și vei acționa
  • după care se vor deschide noi oportunitați și se reia un nou ciclu
Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish