Webstock 2017 & social media study by Questia Group

Webstock este cel mai mare eveniment de social media din România. Ajuns deja la a 10-a ediţie, evenimentul aduce la un loc comunitatea pasionaţilor de online şi ultimele tendinţe din social media. Se va întâmpla vineri 29 septembrie 2017 la Marriot. Şi n-ar fi rău să ajungi şi tu pe-acolo.

De ce ar fi bine să-ţi aduci şi tu în social media brandul personal sau brandul produsului pe care îl promovezi sau te pregăteşti să-l lansezi sper să te convingă rezultatele unui studiu foarte interesant realizat de Questia Group de curând, mai exact la jumătatea lunii septembrie. Studiul a urmărit aşteptările consumatorilor de la interacţiunea cu brandurile în social media.

Şi iată ce-am aflat:

  • online-ul şi word of mouth sunt cele mai importante surse de informare a respondenţilor atunci când vine vorba de branduri
  • 56% dintre respondenţi se informează din social media atunci când vine vorba de produsele şi mărcile din viaţa de zi cu zi
  • 65.7% se informează din alte surse online, 60.7% îşi întreabă prietenii sau oameni din cercul apropiat, 59.2% interacţionează cu informaţia în media TV şi doar 23.4% folosesc presa scrisă ca sursă de informare
  • tinerii (18-40) folosesc new media ca principală sursă de informare ( >80% din cazuri)  în timp ce segmentul 40+ încă foloseşte media clasică ( 70% din cazuri )
  • 79.5% dintre respondenţi folosesc canalele de social media pentru a urmări şi a interacţiona cu brandurile
  • 20.5% dintre respondenţi au declarat că nu o fac, iar aceştia sunt reprezentaţi majoritar de bărbaţi din segmentul de vârstă 35 – 44
  • 98.9% dintre respondenţi folosesc Facebookul, doar 25.7% Instagram, 10.1% LinkedIn şi doar 9.9% Twitter
  • LinkedIn-ul este mai degrabă folosit de segmentul 35-44 ani, în special când vine vorba de recrutare şi new business, în timp ce tinerii (18-34) preferă Instagram
  • bărbaţii preferă Twitter şi LinkedIn, în timp ce femeile Facebook şi Instagram. Deloc surprinzător, nu?
  • pe segmentul 35-44 bărbaţii interacţionează  în special cu brandurile auto, băuturi alcoolice şi telecom, în timp ce femeile interacţionează cu brandurile de cosmetice, fashion/modă, farma,  dar şi restaurante, baruri şi cafenele
  • tinerii ( 18-35 ) interacţionează în special cu brandurile băuturilor răcoritoare, băuturilor, cafenelelor şi de fashion.

social media segmentation

În ceea ce priveşte tipul de conţinut, iată ce aşteptări au consumatorii de la branduri:

  • implicarea în proiecte de responsabilitate socială – 55.2%
  • postarea de conţinut relevant referitor la evenimente sociale (proteste, evenimente sportive, evenimente culturale) – 52.4%
  • conţinut amuzant, nu neapărat legat de brandurile respective – 40.5%
  • asocierea imaginii cu diferite vedete – doar 16.5%

În timp ce femeile apreciază umorul şi actualitatea informaţiilor postate, bărbaţii apreciază asocierea brandurilor cu diferite vedete şi profilul internaţional al acestora (în special pe segmentul 18-24). Implicarea socială este apreciată în special pe segmentul 25 – 34 ani.

Unicitatea şi relevanţa conţinutului postat, transparenţa şi promptitudinea mesajelor sunt cele mai apreciate caracteristici ale conţinutului postat. Lipsa de promptitudine este taxată în special de segmentul (25-34), în timp ce repetitivitatea mesajelor sau a temelor precum şi promovarea excesivă îi deranjează în special pe cei mai tineri (18-24).

Dacă vrei să angajezi tineri (18-24), social media este canalul cel mai potrivit pentru recrutare. Social media este şi spaţiul în care să promovezi caracteristici şi oferte ale produselor tale precum şi concursuri, acestea fiind de asemenea în atenţia segmentului 18-24. Mecanismele de tipul “like&share”, tombolă, “3+1gratis”,  “reducere procentuală” sau “member get member” sunt cele mai apreciate, ultimele două în egală măsură atât de femei cât şi de bărbaţi. Transparenţa mecanismelor de concurs precum şi de anunţare a câştigătorilor sunt în topul nemulţumirilor utilizatorilor, aşa că atenţie mare la acest aspect.

Iată și câteva recomandări de la noi care sperăm să te ajute atunci când comunici în social media:

  • indiferent de natura produselor sau serviciilor pe care le promovezi, trebuie să fii prezent în online, iar social media este unul din cele mai importante canale, mai ales atunci când vine vorba de creşterea notorietăţii; totuşi, cu o comunicare bine gândită, social media poate fi şi un canal de vânzare pentru unele industrii ( fashion, frumuseţe, home&deco, HORECA )
  • înţelege-ţi foarte bine targetul şi nevoile lui în social media, segmentează-l şi comunică specific fiecărui segment
  • arată-i că-ţi pasă de el şi de nevoile lui, nu doar de tine şi vânzările tale
  • fii unic şi relevant în comunicare; generează conţinut propriu şi original indiferent dacă e vorba de text, foto sau video
  • poziţionează-ţi corect produsul/ brandul şi fii atent la asocieri
  • asocierea brandului cu o vedetă nu este neapărat un avantaj, mai ales dacă aceasta este nepotrivită şi ia în calcul doar notorietatea nu şi setul de valori asociate
  • fii transparent şi prompt în comunicare, mai ales când vine vorba de concursuri
  • nu măslui conţinutul pe care nu-ţi place să-l auzi şi consideri că nu te onorează; încearcă să transformi în oportunitate orice comentariu negativ şi să transformi în apreciere poziţia negativă a utilizatorilor; dacă totuşi ai făcut-o lată, asumă-ţi şi concentrează-te pe a arăta utilizatorilor că a fost doar o eroare nefericită, din care-ti propui să înveţi şi să schimbi ceva, căci nu-i aşa dacă n-am greşi n-am avea din ce învăţa.

Mulţumim lui Cristian China-Birta pentru acest studiu care a fost realizat exclusiv pentru blogul lui şi pe care a avut generozitatea de a-l share-ui comunităţii.

Ne vedem la Webstock 2017 pe 29 septembrie pentru mai multe insight-uri de la greii din social media românească.

Şi anul acesta Webstock este organizat în două sesiuni şi şase micro-conferințe care se vor desfăşura în paralel. Cele două sesiuni vor aduce pe scenă oameni din online şi offline care prin poveştile lor vor oferi audienţei o doză de inspiraţie. Micro-conferințele vor fi un maraton de noutăţi şi de inovaţie în online şi vor aborda următoarele teme: Influencer Marketing, Blogging, Instagram, Best practices, New digital ideas, Visual marketing. Detalii inscriere pe www.2017.webstock.ro .

Pe curând!

 

 

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish