Ce înseamnă PPC?

PPC – Pay per Click sau Cost per Click – este un mecanism de plată pe rezultat, mai exact de plată pentru fiecare click pe reclama unui advertiser, click care duce vizitatorul către un site, o pagină specifică de destinaţie (landing page), o pagină în social media sau un canal de YouTube pe care advertiserul doreşte să le promoveze.

Modalitatea de plată per click nu este propusă doar de platforma Google AdWords, ci şi de alte canale precum Facebook, LinkedIn, YouTube, alături de alte modalităţi de plată pe care aceştia le oferă.

Dar cea mai cunoscută şi totodată cea mai performantă formă de PPC este plata pentru ad-urile (anunțurile sponsorizate) afişate de către Google în reţeaua de căutare (Google Search).

Mai exact?

Atunci când o persoană are un interes concret pe care şi-l exprimă în reţeaua de căutare Google pentru a primi un răspuns (ex. CAUTĂ cursuri de limbi străine în Bucureşti), Google, pe lângă rezultatele organice, îi afişează şi un set de reclame ale advertiserilor; pentru afişarea acestor reclame, advertiserii îi spun lui Google, într-un sistem licitativ, cât ar fi dispuşi să plătească pentru click-ul obţinut în urma afişării respective.

În funcţie de cât este dispus fiecare advertiser să plătească pentru acel click, dar şi în funcţie de relevanţa mesajului afişat pentru căutarea respectivă şi de relevanţa conţinutului paginii de destinaţie către care va fi direcţionat utilizatorul în urma click-ului, Google stabileşte ordinea în care vor fi afişate ad-urile (mesajele sau reclamele) advertiserilor .

Avantajele PPC

Sigur, Google urmăreşte în primul rând să livreze rezultate cât mai relevante, de aceea preţul licitat pentru un click este mai puţin important decât factorul de relevanţă atunci când Google stabileşte ordinea afişării ad-urilor (anunţurilor sponsorizate).

Plata per click se face atunci când utilizatorul targetat dă click pe mesajul advertiserului, iar costul se licitează de fiecare dată când apare o oportunitate nouă de afişare pentru căutări ale utilizatorilor pe care advertiserii le urmăresc.

Cu cât factorul de relevanţă (scorul de calitate – quality score în engleză) este mai mare, cu atât advertiserul va plăti mai puţin pentru clickul respectiv.

PPC -ul este cea mai eficientă modalitate de plată, deoarece îţi permite să evaluezi în orice moment cât ai investit pentru atingerea obiectivului propus.

Într-un articol viitor vom vorbi si despre alte modele de PPC: LinkedIn Ads, Facebook Ads, YouTube Ads etc.

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish