Despre REMARKETING

Despre remarketing sau cum putem creşte rata de conversie dar şi vizibilitatea, cu bugete limitate 

Într-un articol trecut spuneam că este foarte important ce facem cu audienţa care a ajuns pe site-ul nostru, care a utilizat o aplicaţie mobilă sau a ajuns pe o pagină dedicată unei campanii, dar nu a fost pregătită să închidă o conversie în cadrul acelei sesiuni (înscriere la newsletter, cerere ofertă, rezervare, comandă, achiziţie, etc).

Dincolo de tot ceea ce putem face efectiv în site pentru a creşte rata de conversie (optimizări, cross-selling, up-selling, product bundling, chestionare etc), în cazul în care dintr-un motiv anume utilizatorii nu au convertit şi au părăsit site-ul, ar mai fi ceva de făcut?

Ei bine da, putem readuce pe site vizitatorii, pregătindu-i pentru conversie printr-un mesaj specific, prin care le comunicăm un beneficiu sau pur şi simplu le amintim că nu au finalizat un proces început, ţinând cont de acţiunile pe care le-au făcut în site în cadrul sesiunilor anterioare.

Acest lucru este posibil folosind una dintre uneltele inteligente ale Google AdWords, şi anume, Remarketingul.

remarketing flow

 

 

 

 

 

 

 

 

Iată cum funcţionează remarketingul:

-          ori de câte ori un utilizator va intra pe site-ul tău, indiferent de sursa care l-a adus (căutare organică, anunţ sponsorizat, banner pe un site partener, campanie de emailing, promoţie, etc) va primi un fel de etichetă virtuală

-          în funcţie de acţiunile pe care le va face în site, eticheta virtuală va fi asociată unor liste virtuale (liste de remarketing) pe care le-ai definit în funcţie de strategia de retargetare pe care ţi-ai propus-o

-          definirea/personalizarea listelor de remarketing se va face în funcţie de natura interacţiunilor utilizatorului şi/sau de perioada de timp care a trecut de la ultima interacţiune; de exemplu: poţi face liste cu toţi utilizatorii care au abandonat coşul de cumpărături, care au şters din coş un anumit produs, au abandonat achiziţia în etapa de înregistrare sau în momentul alegerii modalităţii de plată sau de livrare; poţi face liste cu utilizatorii în funcţie de preferinţa faţă de anumite produse sau anumite secţiuni din site, liste cu utilizatorii care au cumpărat în ultimele 30 de zile sau liste cu cei care s-au înscris la newsletter în ultimul an

-          vei crea mesaje specifice pentru fiecare categorie de utilizatori ( listă de remarketing ), în funcţie de acţiunile acestora

-          poţi crea mesaje text, bannere sau mesaje video; mesajele pot fi dinamice, incluzând acele produse sau servicii interogate de utilizator

-          vei livra mesajul potrivit fiecărui utilizator, încercând să-l readuci în site şi să-l apropii mai mult de conversie sau încercând să imprimi imaginea brandului sau produsului promovat în ochii acestuia

-          poţi alege să livrezi mesajul oricând un utilizator se află oriunde în mediul online sau doar în anumite intervale de timp, respectiv pe anumite categorii de site-uri sau aplicaţii

-          poţi comunica folosindo listă de adrese de email (ex. potenţiali înscrişi la newsletter sau într-o promoţie); atunci când utilizatorii respectivi sunt conectaţi, la căutarea Google, YouTube sau Gmail le poţi afişa anunţuri

-          poţi alege frecvenţa de afişare a mesajelor tale,astfel încât să menţii o comunicare echilibrată

-          poţi alege o modalitate de licitare automatizată (ex : CPA – cost per achiziţie),stabilind un cost maxim pe care eşti dispus să îl plăteşti pentru o anumită acţiune/conversie; astfel controlezi rentabilitatea investiţiei tale, mesajele tale fiind afişate doar în zonele care au potenţial de a te duce către obiectivul propus.

Nu în ultimul rând, remarketingul este şi un foarte bun instrument de creştere a notorietăţii.

Orice utilizator care ajunge în site-ul sau aplicaţia ta mobilă sau pe orice altă pagină de destinaţie pe care o foloseşti în campanii va vedea mesajele tale atunci când se va afla în mediul online,navigând pe alte pagini web, prin aplicaţii mobile sau când va căuta ceva pe Google. Practic, îl vei urmări pretutindeni cu mesajele tale, vei plasa în faţa ochilor lui imaginea brandului sau beneficiile produsului/serviciului tău, iar în momentul în care se va activa nevoia – foarte probabil că vei fi printre primele lui opţinuni de cumpărare.

Bineînţeles această comunicare trebuie să fie echilibrată sau extrem de creativă, cu potenţial de viralizare, în aşa fel încât să nu ajungi să obţii efectul invers, respectiv să stârneşti un sentiment de respingere a brandului sau a produsului tău. Poţi stabili exact de câte ori vrei să afişezi mesajele tale unui utilizator într-un interval de timp.

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish