Google Updates 2016

Ultimele luni ale acestui an au fost foarte active în ceea ce priveşte update-urile făcute de Google în platforma AdWords. Aşa că ne-am propus să vorbim despre câteva din cele pe care le aşteptăm de multă vreme. Totodată lansăm serialul Google UpDates pentru care vom avea cel puţin un episod în fiecare trimestru, în care vom încerca să vă spunem şi vouă ce considerăm relevant în legătură cu noutăţile lansate în perioada respectivă.

Încep prin a vă reaminti unul din cele mai importante update-uri ale lui 2016, Expended Text Ads - “cea mai importantă actualizare a anunţurilor text de la lansarea Google Adwords”, după cum scria Alexandra într-un articol anterior pe care vă invit să-l citiţi dacă nu aţi făcut-o până acum. Principalul beneficiu adus de această actualizare: creşterea vizibilităţii anunţurilor cu scopul generării unei experienţe de căutare similară pe toate dispozitivele.

Un alt update care ne place mult intră în seria extensiilor pentru anunţuri.

Mai exact “Click to message” sau “Extensiile pentru mesaje”. Update-ul a fost lansat în luna octombrie şi aduce un beneficiu major în zona interacţiunii, oferindu-le utilizatorilor cu care comunicaţi posibilitatea de a vă contacta direct din ad-ul text, cu un singur click, printr-un simplu mesaj. Frumuseţea este că acest mesaj poate fi predefinit chiar de către advertiser, simplificând astfel experienţa utilizatorului.

Să spunem că sunteţi o agenţie de turism şi aţi lansat de curând două oferte de tipul “last minute”, una pentru Londra, alta pentru Paris. Ceea ce vă interesează este să continuaţi comunicarea cu potenţialii clienţi şi după ce aceştia au intrat în contact cu oferta. Acest obiectiv poate fi atins prin mai multe mecanisme, dar haideţi să vedem cum vă pot ajuta extensiile pentru mesaje.

În campanie veţi avea două grupuri de ad-uri, unul pentru oferta de Londra, celălalt pentru oferta de Paris. Ad-urile vor prezenta oferta: preţ, perioadă, beneficii. Detaliile ofertei pot fi vizualizate într-o pagină de destinaţie către care utilizatorii vor fi trimişi după ce vor da click pe ad.

La targetarea pentru dispozitive mobile puteţi folosi extensiile pentru mesaje; acestea vor fi afişate sub forma unor pictograme; extensiile vor putea fi setate la nivel de campanie sau pentru fiecare din grupurile de ad-uri. Se vor putea crea mesaje predefinite pentru campanie sau pentru fiecare grup de ad-uri.

Atunci când utilizatorii vor da click pe extensia pentru mesaje (pictogramă/text), un mesaj predefinit se va încărca automat în aplicaţia de mesagerie a acestora. Astfel puteţi controla fluxul comunicării cu utilizatorii, iar pentru aceştia va fi foarte simplu să între în contact cu voi.

De exemplu, dacă obiectivul este de a colecta adresele de email ale utilizatorilor pentru ca apoi să puteţi continua comunicarea, mesajele predefinite pot fi de forma:

“Solicit detalii şi condiţii ofertă Londra prin email, la adresa …”

sau

“Solicit detalii şi condiţii ofertă Paris prin email, la adresa …”

sau

“Solicit detalii ofertă last minute prin email, la adresa …”

sau

“Vreau rapid rezervare şi alte informări despre oferte speciale prin email, la adresa …”

Utilizatorul va introduce adresa de email şi vă va trimite mesajul, urmând să-i răspundeţi în cel mai scurt timp.

Primele două tipuri de mesaje pot fi setate la nivel de grup de ad-uri (Londra / Paris), celelalte două pot fi setate la nivelul campaniei.

Iată avantajele pe care credem că ţi le poate aduce utilizarea acestei funcţionalităţi:

-          Posibilitatea de a le oferi utilizatorilor informaţia dorită în timp real

-          Flexibilitate şi eficienţă în comunicare

-          Continuarea comunicării cu utilizatorul direct, dincolo de interacţiunea cu ad-ul text sau pagina de destinaţie

-          Posibilitatea de a muta conversaţia pe un alt canal (email)

-          Posibilitatea de a colecta date pe care să le folosiţi ulterior în comunicarea cu utilizatorii, oferindu-le o experienţă specifică

În final toate acestea ar trebui să se reflecte în creşterea ratei de conversie.

 

Şi dacă tot am pomenit de rata de conversie, haideţi să vorbim puţin şi despre măsurarea acesteia, mai exact despre măsurarea conversiilor. Pentru că un alt update important a fost trecerea de la măsurarea “Converted Clicks” (adică măsurarea click-urilor care au dus la conversie) la măsurarea “Conversiilor”.

În trecut măsurarea conversiilor însemna de fapt măsurarea numărului de click-uri care au dus la o conversie. Principalele neajunsuri ale acestei metode erau următoarele:

-          măsurarea se făcea pentru numărul de evenimente de tip un click pe ad care a dus la cel puţin o conversie, dar nu se măsura numărul de conversii generate şi nici tipul de conversii (nu era posibilă segmentarea conversiilor)

-          nu se puteau măsura şi compara valorile pentru două click-uri care au dus la două conversii foarte diferite

 

Ce măsurăm acum :

-          numărul de conversii generate de fiecare click

-          toate tipurile de conversii generate, în funcţie de ceea ce am definit ca şi conversie (ex.: înscriere la newsletter, solicitare ofertă, rezervare sau achiziţie); astfel putem urmări performanţa pe tipuri de conversii foarte granular, până la nivel de cuvânt cheie, ad sau dispozitiv

-          valoarea exactă pentru fiecare conversie, până la nivel de cuvânt cheie

 

Status şi recomandări :

-          coloanele “Converted clicks”, “Rata de conversie prin clickuri” şi “valoarea / click care a dus la o conversie”  încă pot fi vizualizate, dar în setări nu le mai poate fi atribuită vreo regulă

-          în curând aceste KPI-uri vor dispărea total din platformă, aşa încât se recomandă descărcarea rapoartelor cu istoricul şi salvarea lor undeva în afara platformei pentru a le putea folosi la compararea rezultatelor.

 

“Cross Device Conversion” permite urmărirea şi măsurarea conversiilor la nivel de dispozitiv, aplicaţie sau browser.

Mai exact, dacă un utilizator iniţiază o conversie pe un anumit dispozitiv (telefon) sau într-un anumit browser după care iese şi revine să închidă conversia pe un alt dispozitiv (desktop) sau într-un alt browser sau aplicaţie, această conversie va fi monitorizată pe întreg parcursul, astfel putându-se urmări performanţa în diferite stadii ale procesului.

Astfel, construind diferite patern-uri comportamentale se poate urmări performanţa la nivel detaliat şi se pot lua decizii eficiente în procesul de optimizare pentru conversii.

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish