Google UpDates – Quality Score

După cum probabil știți, într-o campanie Google AdWords, unul din cei mai importanți parametri urmăriți este scorul de calitate (QS). Acesta este factorul determinant în decizia de afișare a rezultatelor de căutare plătite.

Pentru cine nu știe, scorul de calitate reprezintă o estimare a performanței a 3 factori foarte importanți în evaluarea unei reclame: calitatea cuvintelor cheie selectate (pornind de la interesele de căutare ale utilizatorilor pe un anumit subiect), calitatea anunțurilor afișate utilizatorilor și relevanța acestora în raport cu interesele de căutare și calitatea paginilor de destinație către care sunt direcționați utilizatorii după ce dau click pe anunțul plătit.

Scorul de calitate este exprimat pe o scară de la 1 la 10 (10 fiind scorul maxim ce poate fi obținut) și se calculează de fiecare dată când pentru o căutare făcută de către un utilizator  se dorește afișarea unui mesaj promoțional (ad text). Cu cât mesajul afișat va fi mai relevant pentru utilizator, cu atât valoarea scorului de calitate va fi mai mare. De asemenea, cu cât informația din pagina de destinație răspunde nevoilor utilizatorilor, cu atât va fi mai mare valoarea QS.

Până de curând, scorul de calitate se raporta ca o medie a performanței celor 3 factori, ceea ce nu era suficient, deoarece o valoare mai mică a acestuia putea fi determinată de unul din cei trei factori sau de toți 3 într-o mai mică sau mai mare măsură.

parametriiqualityscore

Începând de luna trecută, urmare a unui update important în platforma Google AdWords, scorul de calitate se raportează atât ca medie, cât și pentru fiecare din cei 3 parametri:

-          Rata de click estimată / Exp. CTR

-          Relevanța anunțului / Ad Relevance

-          Experiența legată de pagina de destinație / Landing Page Exper.

Acest nou format de raportare le oferă ownerilor campaniilor posibilitatea de a urmări performanța fiecăruia din cei 3 parametri și de a optimiza mult mai eficient campaniile.

Iar pentru o analiză și mai relevantă și pentru a urmări felul în care au evoluat acești parametri în timp, există posibilitatea de a accesa și istoricul evoluției acestora, în coloane separate.

Un alt aspect foarte important este că evoluția acestor parametri poate fi urmărită până la nivelul fiecărei zile.

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish