Waze Ads – Cum funcționează?

Acest articol este unul cuprinzător, sper eu, despre cum pot folosi brandurile aplicația Waze pentru a-și promova produsele și serviciile șoferilor din trafic. Iar dacă printre cititori se află branduri care vor să testeze o campanie Waze, nu ezitați să apelați la echipa noastră pentru o discuție detaliată și implementarea unei astfel de campanii. Se pliază mănușă companiilor din domenii precum: Food, Retail, Benzinării, Hoteluri și Restaurante, Auto, Divertisment, Telecom, Medical.

Ce este Waze?

Waze este o aplicație gratuită de navigare auto, deținută de Google, bazată pe o comunitate de șoferi care împărtășesc în timp real informații din trafic pentru a îmbunătăți experiența de condus zilnică.

Cum funcționează?

Practic, folosind Waze ca pe un partener de drum spre o destinație introdusă în aplicație, fiecare șofer poate deține un rol în această comunitate, rol care poate fi pasiv (doar urmărește indicațiile aplicației și raportările celorlalți participanți la trafic pe ruta aleasă) sau activ (ori de câte ori întâlnește pe ruta sa accidente, poliție în trafic, obstacole, lucrări rutiere, le poate raporta, contribuind astfel la îmbunătățirea experienței celorlalti șoferi care trec prin zonele respective). În plus, participarea activă este recompensată cu puncte pe care le poți folosi în schimbul unor beneficii, având astfel și o componentă de gaming.

Reporting Waze

Cum te poți promova prin Waze?

Având informațiile minime introductive de mai sus despre aplicație, în continuare vedem și cum se poate utiliza ca instrument de promovare. Pe baza unor obiective formulate și a targetului țintit, trebuie definite formatele de aduri potrivite care se vor afisa în aplicație și cu care șoferii pot interacționa.

Obiective pe care le poți atinge într-o campanie Waze:

  • Awareness – creșterea vizibilității brandului și familiarizarea targetului cu acesta
  • Save & Action – oferă userilor posibilitatea de a salva oferta/mesajul cu care au interacționat și a acționa ulterior; acțiunea poate fi de tipul: descărcare aplicație, vizită pe site, vizualizare video, etc.
  • Drive to store – creșterea vizitelor în locațiile fizice, prin opțiunea de reconfigurare traseu spre locația aleasă/promovată
  • Give it a Voice – dă viață/voce brandului tău prin folosirea unei voci a unei celebrități cu care brandul tău rezonează/se identifică foarte ușor, customizând și îmbunătățind experiența de navigare, oferind astfel și o componentă de gaming/entertainment
  • Call Now – oferă userilor posibilitatea de a contacta telefonic brandul cu care a interacționat prin ad-urile Waze

 

Exemple campanii/obiective

Tipuri de Targetare

Se poate targeta în funcție de tipul șoferului (localnic sau turist), limba vorbită de acesta, sistemul de operare al deviceului mobile folosit, destinația spre care conduce, interval orar, vreme, informații din trafic, lungimea rutei.

Tipuri de formate/campanii

Branded Pins: permite advertiserului să promoveze o locație de pe hartă, prin branduirea acesteia cu logo-ul companiei; la tap pe Pin, se afișează un “click-pop” cu ad-ul creativ + informații adiționale despre locație (ex: adresă, website, telefon). Un tap suplimentar va iniția o acțiune suplimentară: Drive There, Save Location, Save Offer, Call Now

Zero-Speed Takeovers: permite advertiserului să afișeze un mesaj sub forma unui soi de Canvas extins (imagine și text) atunci când atenția audienței este cea mai mare; mai este numit și Zero-Speed-Pop-Up pentru că va fi afișat doar când mașina este oprită pentru minim 10 secunde (pentru siguranță în trafic). Un tap suplimentar pe Pop-Up va iniția o acțiune suplimentară: Drive There, Save Location, Save Offer

Nearby Arrow: imediat ce aplicația a fost deschisă, permite advertiserului să afișeze o săgeată branduită, care indică faptul că în imediata apropiere se află o locație a acestuia; un tap pe săgeată va afișa ad-ul creativ + informații adiționale despre locație. Un tap suplimentar va iniția o acțiune suplimentară: Drive There, Save Location, Save Offer, Call Now

Promoted Search: permite advertiserului să promoveze o locație prin afișarea unui ad în topul listei de căutări generate de useri; un tap pe ad, dezvăluie logoul și informații adiționale despre locație. Un tap suplimentar va iniția o acțiune suplimentară: Drive There, Save Location, Save Offer, Call Now. Promoted Search Ads sunt oferite ca plus valoare la celelalte tipuri de aduri folosite.

Cât costă?

Aplicația Waze poate fi folosită de companii ca o Platformă de Branding în principal, cu plata la mia de afișări (CPM) și astfel strategia ar trebui să fie una de long term, nu de tipul “in & out” (campanii punctuale și desfășurate pe perioade scurte), iar bugetele minime de investit necesită câteva mii de euro; în caz contrar, afișările se vor epuiza foarte rapid și nu va putea fi cuantificabilă valoarea campaniei.

Rămâi aproape! Săptămână viitoare revin cu o serie de exemple de campanii Waze de succes, într-un nou articol din secțiunea “Studii de Caz”.

Surse copy&images: www.adweek.comwww.waze.com

Alexandra Nistorac
alexandra.nistorac@results.ro

Let's Do Business Together! Senior Account Manager @ Business Results

2 Comentarii:
  • Jeno
    Postat la 09:13, 21-06-2017 Reply

    Din experiența Dvs. ce valoare de CPM se poate obține pe România?
    Vă întreb, deoarece rulăm campanii pe waze local și nu găsesc nicăieri informații despre ce performanță avem în comparație cu alții.

    • Alexandra Nistorac
      Postat la 10:26, 21-06-2017 Reply

      Bună ziua! CPM-ul poate varia de la aproximativ 1 euro (pentru Branded Pins), la 20-25 euro (pentru Zero-Speed Takeovers), dar depinde foarte mult de industire, produs/serviciu, numar de locații pe hartă, perioada de campanie, bugetul investit, etc.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish