Black Friday: Closed!

În contextul în care se tot scrie și se tot vorbește despre data la care va avea loc Black Friday anul acesta, la noi vs. SUA și faptul că s-a tot diluat esența acestei zile, dat fiind faptul ca unii retaileri încep să comunice ofertele de Black Friday cu mai bine de 1 lună înainte, m-am gândit că ar fi bine să aruncăm un ochi dincolo de granițele României, către o companie care de Black Friday ne transmite următorul mesaj:

Banner Closed REI

Ei bine da, în timp ce majoritatea retailerilor participă anual la o luptă acerbă pentru a pregăti cele mai bune oferte de Black Friday, retailerul american de echipamente sportive Recreational Equipment (REI) închide porțile celor 143 de magazine și amână procesarea comenzilor online, îndemnând oamenii să renunțe la cumpărături în această zi și să iasă în aer liber.

Însuși CEO-ul companiei, Jerry Stritzke, a recunoscut că la început a fost reticent la această propunere, care s-ar traduce în: “Nu vom vinde nimic în cea mai importantă zi a retailerului global”.

Dar a decis să pună cei peste 12.000 de angajați mai presus de profitul adus de această zi, oferindu-le o zi liberă, plătită, pentru a se reconecta cu familia și prietenii. Prima dată în 2015 și a doua oară în 2016 (și de Thanksgiving vor închide magazinele, dar asta e altă poveste :) ).

Anul trecut, peste 1.4 milioane de oameni au folosit hashtag-ul #OptOutside pentru a anunța că nu vor sta în casă. Iar anul acesta și-au anunțat participarea peste 1.6 milioane de persoane până acum.

 

1.6 milioane

În plus, potrivit usatoday.com, anul trecut acțiunea REI a câștigat premiul principal în categoria Promotion and Activation din cadrul Festivalului Internațional al Creativității Cannes Lions, cu un video care a inspirat peste 1.4 milioane de oameni să-și petreacă ziua în aer liber.

Hashtag-ul #OptOutside a înregistrat peste 6.7 miliarde de afișări media și 1.2 miliarde de mențiuni în social media.

Poți vedea aici un video de 2 minute, cu câteva cifre de la Black Friday 2015: https://www.youtube.com/watch?v=JJHlQUEp7p0

Anul trecut Jerry Stritzke și-a petrecut ziua de Black Friday într-o drumeție montană cu nepotul său în vârstă de 3 ani. Iar anul acesta intenționează să facă același lucru.

Tu ce faci de Black Friday?

#OptOutside

#OptOutside

Save

Save

Save

Save

Alexandra Nistorac
alexandra.nistorac@results.ro

Let's Do Business Together! Senior Account Manager @ Business Results

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish