Blog « Business Results

Newsletter




Campania “Cămășuța” a ajuns la a 3- a ediție

12/02/2010 | Blog | No Comments »

Anul acesta, campania de autopromovare denumită de noi “Cămăsuța” a ajuns la a 3-a rundă de expedieri.

Având ca public țintă directori de marketing din companii mari, am folosit același mecanism ca și în anii trecuți: Direct Mail urmat de o conversație telefonică, pentru stabilirea unei intâlniri.  Campania a avut o rată de răspuns foarte bună: în urma follow up-ului telefonic, 29 de companii din cele 109 contactate au acceptat să ne întâlnim (26%).

Conceptul creativ, o bancnotă personalizată cu simbolurile companiei,  împachetată sub forma unei  cămaşi trimisa prospecţilor, împreună cu o scrisoare, într-o cutie elegantă, nu a fost modificat deoarece a avut rezultate bune în ultimii doi ani. Singura modificare a fost adusa textului scrisorii, pe care l-am adaptat climatului economic actual.

Succesul campaniei, atât anul acesta cât și în anii precedenți, are la baza cele 3 elemente – cheie:

  1. Baza de date care a fost actualizată chiar înainte de desfășurarea campaniei
  2. Un mecanism interactiv: prin scrisoare, prospecții sunt îndemnați să intre pe o pagină a site-ului www.results.ro/ unde trebuie să împacheteze cămașa prin câteva clickuri, câștigând astfel o cămașă
  3. Componenta de follow-up telefonic care de cele mai multe ori dublează rata de răspuns inițială
citeste mai departe

Google Trends si Insights – filtrarea datelor pe Romania functioneaza

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

Folosesc de mult timp Google Trends si m-a surprins faptul ca Romania nu apare in lista tarilor dupa care se face filtrarea.

Astazi m-am gandit sa fac un test. Am schimbat in link sintagma ‘geo=all’ cu ‘geo=RO’ si….surpriza. Functioneaza si filtrarea pe Romania!

De asemenea, am remarcat ca aceeasi filtrare pe Romania din Google Insights care inainte dadea eroare, acum functioneaza de asemenea!

Razvan Capatina, Managing Partner

citeste mai departe

Targetarea pe youtube – in functie de cuvintele rostite in clip!

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

Citeam de curand ca Google va acorda anul acorda anul acesta o mai mare atentie folosirii youtube-ului ca modalitate de promovare. Problema lor era legata de relevanta. Daca principalele site-uri ce furnizeaza continut video ofera posibilitatea adaugarii mesajului promotional inainte de inceperea propriu-zisa a filmuletului, Google a decis ca nu e suficient de bine targetat. Probabil omul va astepta sa se termine reclama, dar senzatia de intruziune ramane.

Astazi, am dat (via Mugur,  iLeo) de prezentarea celor de la FaberNovel referitoare la dezvoltarea Google in viitorul apropiat. Cred ca merita 10 minute pentru a intelege de ce Google are un succes atat de mare.

Ce mi-a atras atentia este slide-ul 19. Dupa cum stiti, Google a lansat de curand optiunea de a ‘da search’ pe iPhone direct ca si comanda vocala: “ex. Cauta adresa restaurantul x”. Precizia identificarii comenzii se pare ca e incredibil de mare.  Partea frumoasa de abia acum incepe. Pe baza acestui algoritm, Google vrea sa ‘citeasca’ tot ce inseamna sursa audio: clipuri puse pe youtube, emisiuni TV, radio. Astfel va rezolva si problema de relevanta de care vorbeam mai devreme. Probabil ca in curand vom vedea in clipuletele de pe youtube o reclama la ciocolata de fiecare data cand va fi pronuntat cuvantul dulce :) ….

Daca vreti sa vedeti toata prezentarea:

Razvan Capatina, Managing Partner
citeste mai departe

Statistici cautare cuvinte – Google Insights

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

De cateva luni ma joc cu Google Insights si am gasit cateva lucruri interesante:

1. Desi prezinta numai cifre relative (procent fata de maximul cautarilor dintr-o anumita perioada = 100%), daca stii cautarile dintr-o anumita perioada poti estima cate persoane au cautat o anumita expresie prin comparatie. De exemplu daca stiu ca in 2008 au fost 10.000 cautari pe ”dobanda credite” , prin comparatie 8300 cautari au fost pe ”refinantare credite”.

2. Poti vedea cum te pozitionezi fata de competitie. Am luat un articol referitor la piata auto si am vrut sa vad daca se pastreaza ponderea vanzarilor in cautari. Rezultatul aici (am folosit si cuvantul Romania intrucat filtrarea pe tara nu functioneaza)

3. Poti vedea cum influenteaza comunicarea cautarile pe un brand. Am folosit tot domeniul auto, de data asta cautarile “dacia logan”. Se observa un varf la sfarsitul lui iunie, adica lansarea variantei stilizate logan. Banuiesc ca varful din martie are legatura cu anuntarea Sandero….

Sunt multe analize interesante ce se pot face, va las insa cu un mic joc:  pe care dintre variantele Raifeisen vs. Reiffeisen pariati ca fiind mai cautata? Atentie, amandoua sunt scrise gresit….

Last Edit: Imagini Logan vs. Poze Logan (aici eu m-am fript, am pariat pe ala care nu era). Rezultatul aici.

Razvan Capatina, Managing Partner

citeste mai departe

Training marketing direct

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

In week-end am fost invitat de catre cei de la Vitrina Advertising din Cluj sa le vorbesc despre marketing direct. Doua lucruri care m-au surprins (in mod extrem de placut):

1. Unitatea echipei, cand ies la bere merge si accountul si creativul; In plus, am inteles ca au niste teambuildinguri bestiale

2. Receptivitatea la tot ce este nou si le-ar putea fi util, nu am simtit acea ‘blazare’ a oamenilor din publicitate care dupa cativa ani de advertising cred ca nu mai pot invata nimic.

Una peste alta, a fost o experienta faina intr-un oras unde toata lumea pare sa se fie relaxata.

Razvan Capatina, Managing Partner

citeste mai departe

Cum incep o campanie Google Adwords?

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

Probabil cea mai simpla modalitate este sa apelezi la o firma care a mai realizat astfel de campanii. In Romania sunt deja agentii de publicitate care administreaza campanii Google, existand persoane care au si certificare Google :)   Am sa explic intr-un post separat care sunt avantajele colaborarii cu o astfel de agentie specializata.

Daca doresti sa-ti realizezi singur campania Google, in primul rand trebuie sa-ti creezi un cont.  Recomandarea mea este sa incepi cu versiunea pentru incepatori, care are mai putine setari.

In pasul urmator va trebui sa alegi locatia unde va aparea reclama (Romania sau international), textul reclamei, cuvintele cheie la a caror cautare va aparea reclama si bugetul lunar. Desigur exista si alte setari, dar cele enumerate anterior sunt cele mai importante.

Razvan Capatina, Managing Partner

citeste mai departe

Promovarea prin Google (part 1) – SEO si AdWords

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

Intrucat foarte multa lume asociaza promovarea pe Google numai cu serviciile SEO (search engine optimization), am sa incerc sa fac o comparatie cu cealalta modalitate de promovare ce poate fi realizata pe Google: AdWords. Am sa sa dau si exemple la fiecare, raporandu-ma la piata creditelor bancare.

La modul simplist, diferenta intre cele 2 este sintetizata de imaginea de mai jos. Site-urile care au dezvoltat SEO (search engine optimization) apar in fereastra ‘clasica’ de rezultate, cele care folosesc AdWord, apar la categoria “Linkuri sponsorizate” (platite)

SEO si AdWords:

promovare Google SEO vs. Adwords

SEO (Search Engine Optimization) – reprezinta optimizarea site-ului astfel incat sa fie afisat in primele rezultate atunci cand cauti dupa anumite expresii cheie. Ideal e sa fii pe prima pagina de rezultate. Cu cat esti mai sus in lista, cu atat mai eficient . De exemplu pe cautarea dupa expresia “rate credite”, primele 3 site-uri (creditimobiliar.ro si valute.ro) probabil contabilizeaza peste 50% dintre clickurile pe rezultate.

Avantajul principal SEO: traficul obtinut prin motoarele de cautare este gratuit.

Dezavantajul principal SEO: rezultatele sunt vizibile de-abia dupa cateva cateva luni de optimizare si implica anumite abilitati& cunostinte tehnice. De aceea pentru optimizarea eficienta se apeleaza tot mai mult de firme specializate in SEO. In plus, optimizarea unui site se poate face cu eficienta maxima numai pe cateva cuvinte cheie sau expresii. Cautarea pe o alta expresie (ex. cautarea dupa “dobanda credite” genereaza alte rezultate fata de “rate credite”).

In cazul in care vrei sa incepi singur optimizarea site-ului gasesti aici cateva reguli utile. Exista si forumuri specializare unde poti afla raspunsul la intrebari.

Google Adwords (linkuri sponsorizate) este modalitate de promovare online tip pay-per-click. Pe romaneste, platesti numai rezultatele: persoanele care dau click pe reclama ta.

Dezavantaj principal Adwords: este un serviciu platit

Avantaj principal Adwords: Rezultatele se vad imediat si sunt controlabile.

Poti decide:

- mesajul reclamei – ex. vrei sa comunici o oferta speciala, un anume beneficiu, etc.

- cautarile la care iti apare reclama (de ex. numai la expresia “rate credite”, sau la toate expresiile care contin “credite”)

- cautarile dintr-o anumita zona (ex. numai din Romania) sau pe o anumita limba

- bugetul zilnic (de la un euro la cateva sute de euro in functie de numarul de vizitatori dorit)

In plus, de ceva timp linkurile sponsorizate au iesit din sfera “reclame afisate in functie de cautari”. Astfel, pe o multime de site-uri romanesti au aparut “Linkuri sponsorizate Google”: text, imagine sau chiar video.

Exemplu de “linkuri sponsorizate Google” plasate pe site-uri:

Google Adwords - text si imagine

Am sa incerc in urmatorul articol sa detaliez modalitatea de folosire a celor doua “instrumente” Google in functie de obiectivele ce se doresc atinse.

Razvan Capatina, Managing Partner

citeste mai departe

Promovare Google (part 2) – Cele mai frecvente intrebari despre linkuri sponsorizate (Adwords)

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

Daca in posturile anterioare am aratat diferenta dintre SEO si AdWords si cat valoreaza o cautare pe net , am sa incerc sa raspund la cateva intrebari care apar cel mai des in legatura cu acest tip de promovare:

1. Cat costa o campanie de linkuri sponsorizate?

2. Cum pot masura eficienta unui astfel de campanii?

3. Pot realiza singur o astfel de campanie, sau trebuie sa apelez la o agentie specializata?

4. Linkurile sponsorizate apar numai in fereastra de cautare?

5. Pot alege tara sau limba in care apar reclamele mele?

6. Cate reclame text sau cuvinte cheie pot fi setate intr-o campanie?

Razvan Capatina, Managing Partner

citeste mai departe

Promovare Google (part 3) – Cat costa o campanie de linkuri sponsorizate (Adwords)?

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

Bugetul unei campanii de linkuri sponsorizate in Romania poate fi stabilit de la cativa euro pe zi la cateva sute pe zi (si chiar mai mult!) in functie de:

1. Piata pe care activezi – pentru un domeniu de nisa (ex. magazin online de orhidee) probabil e suficient un buget de 100 EUR/ luna; pentru o banca sau un ansamblu rezidential un buget de 3000-5000 euro pe luna este un buget frecvent intalnit.

2. Numarul de vizitatori pe care-l doresti sa ti-l aduca o astfel de campanie – de la cateva sute pe luna, la cateva zeci de mii pe luna

3. Costul pe click (vizitator pe site) pe care esti dispus sa-l platesti – Un cost mediu pentru Romania este intre 0.1 – 0.2 EUR / click. Sunt insa domenii – ex. financiar, inchirieri masini, software - unde competitia acerba a dus la cresterea acestui cost pe click de cateva ori.

In afara de elementele de mai sus exista si alti factori care influenteaza costurile si implicit bugetul: rata de click, pozitia dorita in pagina in raport cu competitia, cuvintele cheie, etc.

O detaliere a costurilor minime implicate gasesti si in pagina start AdWords.

Last Edit: Se pare ca domnii de la Adevarul mi-au apreciat articolul si au luat din blogul meu cu copy-paste. Nu s-au mai deranjat sa precizeze si sursa.

Preluare Adevarul

Razvan Capatina, Managing Partner

citeste mai departe

Promovare Google (part 4) – Masurarea eficientiei unei campanii de linkuri sponsorizate (Adwords)

13/05/2010 | Tags:
Blog | No Comments »

In cazul campaniilor AdWords se folosesc urmatorii indicatori de eficienta:

Numarul de a afisari (eng. Impressions) – De cata ori a aparut reclama ta in momentul cautarii unor anumite cuvinte cheie; In cazul AdWords afisarea nu se plateste

Numarul de clickuri – numarul de persoane care acceseaza reclama si intra pe site-ul tau

Costul pe click – cat platesti pentru fiecare accesare a reclamei;

Rata de click - raportul intre numarul de clickuri si numarul de afisari – in engleza CTR (click-through-rate) – la AdWords este in jur de 1% (1 click la 100 de afisari).

Numarul de conversii – Persoanele care odata intrate pe site, mai fac o actiune suplimentara relavanta pentru tine (ex. se inscriu intr-un formular, ajung intr-o anumita pagina, se inscriu la un newsletter, cumpara, etc.)

Rata de conversie – raportul dintre numarul de conversii si numarul de clikuri – in engleza Conversion Rate;

Costul pe conversie – cat platesti pentru fiecare conversie rezultata – in engleza CPA – cost per action

Un exemplu concret:

Cu un buget de 5 euro reclama ta a fost afisata intr-o zi de 1000 de ori, 20 persoane au dat click si 5 dintre ele au facut o conversie (ex. au cumparat online) indicatorii de eficienta sunt urmatorii:

Rata de click: 20/1000 = 2%

Costul pe click : 5 eur / 20 = 0,25 eur / click

Rata de conversie = 5 / 20 = 25%

Costul pe conversie = 5 eur / 5 conversii = 1 eur

Last edit: Pe langa preluarea in totalitate a articolului despre Costul unei campanii Google, cei de la Adevarul au preluat si o parte dintre informatiile de mai sus (detalierea indicatorilor & exemplul cu cifre). Nu au precizat insa si sursa. :(

Razvan Capatina, Managing Partner

citeste mai departe
Google AdWords Certified Partner
Studii de caz

Emailuri cu subiect personal = rată dublă de deschidere

Client : Furnizor de servicii de training, consultanță și software pentru afaceri Produs promovat : Instrument software de organizare și comunicar...
detalii

“Water quality” – lansarea unui serviciu de testare a calității apei

Client: Importator instalații de filtrare a apei Serviciu nou lansat: Testarea periodică a calității apei extrase din puțuri de adâncime Mecani...
detalii

Blog

Campania “Cămășuța” a ajuns la a 3- a ediție

Anul acesta, campania de autopromovare denumită de noi “Cămăsuța” a ajuns la a 3-a rundă de expedieri. Având ca public țintă directori de ...
detalii...

Google Trends si Insights – filtrarea datelor pe Romania functioneaza

Folosesc de mult timp Google Trends si m-a surprins faptul ca Romania nu apare in lista tarilor dupa care se face filtrarea. Astazi m-am gandit sa...
detalii...

Arhiva Blog