TeCOMM 2018 - Neuromarketing - by Business Results

Având la bază comportamentul consumatorului, dar și automatizări care permit o mai mare eficientizare a procesului de achiziție, ecommerce-ul se reinventează și gravitează constant în jurul tehnologiei, utilizându-se de tool-uri experimentate și inteligență artificială updatată zilnic.

Eveniment glamouros, cunoscut și promovat la nivel internațional, Tecomm-ul 2018 a reunit, ca în fiecare an, speakeri de talie internațională dar și reprezentanți ai business-urilor online din România. Pe plac ne-au fost în mod deosebit Bogdan Colceriu, CEO, Frisbo Fullfilment, Rareș Bănescu, Founder și CEO la Retargeting.Biz, Cătălin Maftei, Owner și CEO la C-Solution și Florin Filote, Marketplace Director la eMAG.

Tecomm 2018
Haute Couture-ul TeCOMM, de anul acesta, în materie de invitați internaționali, dar și de subiecte prezentate care ne-au atras atenția, dar care ne-au și livrat așteptările cu care am plecat de acasă, au fost Ilya Kretov, General Manager, Rusia and Emerging Europe, la eBay, Jonathan Chippendalle, Co-founder&Chief Executive, la Holition , Tim Ash, CEO SiteTunners (cu precădere) și Marcin Misztal, Head of Channel Partnerships Development CEE @ Google.

Storryline-ul TeCOMM 2018 a adus peste 20 de prezentări despre ultimele noutăți în ecommerce încă din prima zi, în timp ce, a doua zi a fost dedicată workshop-uri aplicate, studiilor de caz și dezbaterilor susținute de specialiști în domeniu. Ca în fiecare an evenimentul a reunit peste 250 de participanti, printre care care antreprenori de business-uri online, proprietari de magazine, profesoniști implicați în SEO, performance marketing, Social Media, influenceri, bloggeri și reprezentanti ai mass media.
Idei Haute Couture cu care am plecat de la eveniment:

tim ash
Speaker Tim Ash
Pentru prima dată în România, lider în optimizarea conversiilor în landing page si autor al bestseller-ului Landing Page Optimization, Tim Ash a fost de departe cel mai așteptat speaker al conferinței. Tema abordată – neuromarketing-ul aplicat în segmentul ecommerce.

Go home and make your site as boring as you can do!

  • Când vine vorba de cumpărături online, consumatorii nu iau mereu decizii raționale.
  • Pentru a avea ROI, magazinele online trebuie să țină cont de instinctele de cumpărare si să înțeleagă cum funcționează creierul uman.
  • Product video-urile de prezentare, din homepage reprezintă un pericol, decentrează userul și îi îngreunează procesul de achiziție
  • Tindem să acordăm o importanță mult prea mare bannerelor din Landing page, crezând în mod greșit că acestea ajută constructiv la creșterea conversiilor. Bannerele pot crea mult zgomot în LP, mutând atenția consumatorului către un tip de produs, care s-ar putea să nu-l intereseze.
  • Supra-aglomerarea opțiunilor de produse din pagină nu direcționează consumatorul către rezultatul dorit, ci dimpotrivă. Plictisește și îndrumă consumatorul spre părăsirea site-ului.
  • Importanța utilizării prețurilor cu impact psihologic, de tipul 99 lei, preț care rămâne în continuare un instrument de marketing eficient, testat și aplicat de către specialiști, cu importanță majoră în procesul de achiziție al consumatorului din subconștient deja educat astfel. Deși noile tehnici de pricing (ex. Pret 104 lei) par să trimită către achiziția responsabilă, matură a consumatorului, oferindu-i-se acestuia iluzia unui preț care-ți transmite mai multă încredere, calculul atent al valorii produsului, în realitate, prețul câștigător din subconștientul uman rămâne cel care ne oferă confort financiar, iluzia unei economii, surplus.

 

Rares Banescu

Speaker Rareș Bănescu – Founder Retargetting.biz

Inteligența Artificială cognitivă permite identificarea cu o acuratețe de peste 80% care sunt produsele preferate ale unui utilizator în online

  • Inteligența artificială redefinește procesul de eCommerce.
  • Algoritmii de analize date estimează valoarea coșului de cumpărături și permit analiza comportamentului colectiv prin crearea unor ipoteze privind produsele recomandate și validarea sau invalidarea ipotezelor
  • Inteligența artificială direcționează clienții spre finalizarea mai multor tipuri de tranzacții și personalizarea site-ului nu doar item to item, cât și item to user (la nivel de produse și de profil al clientului).
  • Cu mai puțin de 5 clik-uri pe site, algoritmii de date permit identificarea cu o acuratețe de peste 80% care sunt produsele pe care un vizitator le va cumpăra.

 

Jonathan Chippandalle

Jonathan Chippandale – CEO of Holition

Be human before everything!
Think Digital. Deliver Analogue.

  • Magazinele online care înțeleg importanța utlizării tehnologiei în obținerea de clienți finali și tranzacții, au înțeles, deopotrivă și importanța inteligenței emoționale în business-urile pe care le manageriază, aportul pe care acesta îl poate avea în mintea consumatorului final.
  • Soluțiile tehnologice creative, bazate pe experiența emoțională a consumatorului, aduc clienții mai aproape de branduri, crează relația dintre brand și utilizator, oferind experiențe memorabile de vânzare, atât în mediul online cât și în cel digital.
  • Atunci când alegi să comunici emotional, beneficiile produsului apar mult mai clar în mintea consumatorului, se fac mai multe conexiuni neuronale.

Dacă vă interesează în mod deosebit subiectul, puteți afla mai multe din materialele video prezentate în cadrul conferinței. Le puteți găsi aici

[vc_row][vc_column width=’1/2′][vc_video link=’https://www.youtube.com/watch?v=SRcQdV6nDbI ‘][/vc_column][vc_column width=’1/2′][vc_video link=’https://www.youtube.com/watch?v=Zxotib5zb3Q’][/vc_column][/vc_row]

Google

Speaker Marcin Misztal, Head of Channel Partnerships Development CEE @ Google

We are in the Age of Assistance – Show-up, Wise-up, Speed-up

  • Suntem în era Age of Assistance > personal assistant for shopping experience și ar trebui să ne bucurăm de asta și în același timp să dezvoltăm experiențe online memorabile.
  • 53% din traficul de pe mobil abandonează site-ul daca viteza de încărcare durează mai mult de 3 secunde
  • Dacă vor să performeze în online, companiile trebuie să tină cont de următoarele aspecte în relația cu userii: show-up (să fie prezenți când sunt căutati), wise-up (să fie placul userilor, sa le răspunda în mod istet la nevoi), speed-up (să fie optimizați din punct de vedere viteză de răspuns)

Ne-a plăcut la TeCOMM și suntem fericiți și recunoscători că am participat la eveniment și am cunoscut speakeri de talie internațională.  Drept dovadă vă lăsăm în continuare cu fotografia de grup Business Results. 🙂

Business Results

Bianca Dumitriu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *