Stau clienții tăi pe Messenger? - by Business Results

03.04.2018de Andra Duta0

Reclamele ce targetează aplicația de Messenger a Facebook sunt relativ noi și au început să prindă avânt atunci când brandurile au descoperit potențialul pe care îl pot exploata. Facebook Messenger Ads oferă posibilitatea de a atinge clienții în mod direct și mult mai personal, inițiând o conversație în mediul în care userii se simt cel mai confortabil.

Ce sunt Facebook Messenger Ads și cum te pot ajuta?

Facebook oferă 3 posibilități de a folosi platforma de Messenger pentru a interacționa direct cu clienții tăi:

1.        Click-to-message ads: sunt cele mai populare campanii de acest tip și sunt folosite în mod frecvent pentru a trimite userii într-o conversație directă cu pagina brandului. Dacă ai clienți care te abordează prin mesaje pe Facebook și tot aici se desfășoară și o parte din procesul de comandă/ vânzare atunci acest tip de campanie se pretează pentru obiectivul tău.

2.        Messenger Home ads: au luat amploare recent și este practic o altă opțiune de a targeta Placements-urile deja existente: News Feed, Right Column, Instagram, In Article etc. Această opțiune de setare a campaniei îți permite să rulezi reclame și în zona de Home a aplicației de Messenger, folosindu-te de aceleași materiale creative ca pentru restul campaniilor. Poți direcționa userii pe site, pe magazine de aplicații sau iniția o conversație în Messenger.

3.        Sponsored messages: sunt poate cele mai noi tipuri de reclame folosind Messenger-ul, dar care îți oferă posibilitatea de a retargeta userii care ți-au lăsat mesaje pe pagina de business. Practic, poți seta o audiență specifică cu toți acești ușeri și să le livrezi reclame în Messenger într-o conversație deja inițiată.

Aceste tipuri de campanii sunt create pentru a interacționa cu userii și a construi o relație mai directă. Însă, brandurile trebuie să fie conștiente de faptul că userii așteaptă un răspuns imediat la solicitările lor.

Timpul de răspuns al paginii este un criteriu extrem de important atunci când vrei să transformi un potențial lead într-un potențial client. Din păcate, mai mult de 50% din paginile de brand nu iau în considerare acest aspect atunci când trebuie să răspundă mesajelor, timpul de răspuns depășind 5 zile.

Dacă nu ai consolidată o echipă de customer support care să ofere răspunsuri rapide solicitărilor userilor, Facebook îți oferă posibilitatea de a răspunde mesajelor primite cu ajutorul a câtorva mesaje automatizate. De pildă, dacă un user te contactează pe Messenger în afara orelor de program, poți seta un răspuns automat prin care îl poți anunța când va fi contactat. Aceeași situație poate fi prevenită în cazul în care nu poți răspunde în acel moment, prin setarea unui răspuns automat care îl notifică pe user că mesajul a fost recepționat și va fi contactat în cel mai scurt timp posibil.

Toate aceste acțiuni sunt foarte benefice și îți cresc rata de răspuns afișată pe pagina de brand, ceea ce conferă o încredere mai mare userilor de a comunica cu brandul.

Prin campaniile de Facebook Messenger Ads poți genera conversații reale și interacționa cu userii astfel încât să simtă că sunt tratați mai personal decât majoritatea reclamelor pe care le întâlnesc. Mai ales dacă clienții tăi au și o preponderență de a comunica în acest fel.

messenger leads

Principalele avantaje ale targetarii prin campanii de Facebook Messenger Ads.

1.        Poți să ajungi la utilizatori mult mai repede și în mediul lor preferat.

Relațiile cu clienții își îndreaptă atenția către contactul prin mesaje. Dacă ai un business ce necesită efort pe zona de customer care, cu siguranță ai apelat deja la anumite aplicații de tip chat care să îți faciliteze interacțiunea cu utilizatorii. De asemenea, știi cât de important este să răspunzi clienților care te contactează și care se pot transforma în lead dacă sunt abordați cum trebuie, când trebuie.

Nimeni nu vrea să aștepte o săptămână după un răspuns pe mail la o solicitare simplă și nici “să vorbească” cu robotul minute în șir pentru a fi direcționat la un reprezentant.

2.        Poți să le comunici oferte noi sau promoții userilor care ți-au scris mesaje.

Acum e mult mai ușor să livrezi un mesaj personalizat către userii ce te-au contactat. Având în vedere că a existat deja o interacțiune cu ei și, mai important, că ei te-au contactat la un moment dat, poți să îi targetezi printr-o campanie de Sponsored Messages și să le lași oferta direct în discuția inițiată. Astfel, vor vedea istoricul conversației și vor avea impresia că au primit o ofertă personalizată într-o discuție private. Ce crezi, poate crește șansele de conversie? Merită testat!

3.        Poți să inițiezi discuții cu userii mult mai ușor astfel încât să-i transformi în clienți.

Dacă alegi să direcționezi userii în Messenger ca și destinație din ads, atunci poți mult mai ușor să discuți cu ei despre produsele/ serviciile tale, astfel încât să vezi dacă ei sunt interesați și își doresc cu adevărat acel produs/ serviciu.

Transformarea unui potențial lead în client este mult mai simplă în felul acesta, întrucât poți lămuri din start anumite dubii pe care le-ar putea avea, decât să-i ceri în mod direct să cumpere. Astfel, funnelul de vânzare pe zona de calificare a leadurilor se va scurta.

Cum se setează Facebook Messenger Ads?

Pentru a crea reclame pentru Messenger trebuie să setezi campaniile fie cu obiectiv de Trafic sau Conversie, fie chiar cu obiectiv de Mesaj.

obiectiv

 

După ce ai selectat obiectivul de optimizare, trebuie să alegi unde dorești să direcționezi traficul pentru obiectiv de Trafic, Conversie sau Mesaj. Răspunsul este evident: Messenger.

trafic

conversie

Mesaj

Odată selectată direcționarea și obiectivul de optimizare te poți juca/ testa aceste 3 tipuri de campanii în funcție de obiectivele de business pe care le ai.

Ce e important de reținut este faptul că poți crea o audiență custom cu persoanele care au interacționat cu tine prin Messenger și astfel să-i poți targeta prin campanii de Sponsored Message. Aceste tipuri de campanii sunt potrivite pentru brandurile care alocă fonduri importante în zona de customer service, sunt magazine online sau procesul de vânzare- interacțiune cu clienții se desfășoară în special pe Facebook. În acest fel știi sigur că ai o audiență suficient de mare ca să te poți afișa cu acest tip de reclame.

Voi le-ați testat? Au funcționat? Sunt clienții mai ușor de abordat pe Messenger?

Andra Duta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *