1-8 Martie în contextul vânzărilor online

În ultimii ani, fenomenul “Mărţişorului” a luat o amploare incredibilă. Deja nu mai este vorba despre a oferi un buchet de ghiocei sau un mic mărţişor, simbolic, lucrat manual, cu un şnuruleţ alb-roşu.

Se pare că în fiecare an, consumatorii sunt din ce în ce mai inventivi, şi simt nevoia de schimbare, de diversitate, aşa că business-urile din zona de e-commerce s-au calibrat corespunzător şi îşi promovează în mod activ produsele şi serviciile în această perioadă, indiferent dacă au sau nu legătură cu sărbătoarea mărţişorului, sau măcar cu primăvara.
Conform studiilor, 88% dintre românii din mediul urban oferă cadouri femeilor dragi în perioada 1-8 martie. În ceea ce priveşte suma alocată, aceştia cheltuie în medie 180 lei pentru cumpărăturile de mărţişor.Deşi principalele destinaţii de shopping sunt vânzătorii ambulanţi şi târgurile de  1-8 martie, centrele  comerciale (magazine, supermarketuri, hipermarketuri, mall-uri), florăriile sau vânzătorii ambulanţi de flori, printre destinaţiile de shopping se numără şi magazinele online, 20% dintre români luând în considerare achiziţionarea cadourilor de pe internet.
Foarte multe site-uri din zona de e-commerce concep şi implementează “campaniile mărţişorului” cu mult înainte de primul semn al primăverii, pentru a se asigura că oamenii îşi rezervă sau îşi pregătesc fondurile necesare achiziţionării cadourilor pentru această perioadă, şi, automat, pentru a-şi asigura numărul estimat de comenzi şi clienţi în această perioadă.

Perioada 1-8 Martie reprezintă vârful de lance în ceea ce priveşte vânzările de flori online, iar proprietarii florăriilor obţin astfel un profit maxim. Se investeşte mult în campanii de promovare online, iar targetarea este una broad, pentru că fiecare dintre noi avem o mamă, soră, bunică sau prietenă dragă pe care vrem să o surprindem cu un bucheţel vesel, colorat, primăvăratec de flori.

Am văzut diverse ad-uri, imagini sau video, care promovau produse de tot felul şi încercau să inoculeze consumatorului la nivel subliminal nevoia acută de a le achiziţiona, şi, mai mult, oportunitatea de a le oferi în dar de Mărţişor, fără ca acestea să rezoneze în vreun fel cu sărbătoarea: de la bilete de avion ,vacanţe în locuri exotice, obiecte electrocasnice, până la animăluţe de companie de tot felul.

Voi începe cu un exemplu de “Aşa Da”- un mărţişor comestibil:

Anapan

Cofetăria Anapan a venit cu ideea conceperii unor mărtişoare dulci, din ciocolată, cu şnuruleţ roşu, care pot fi achiziţionate în pachet de minim 10 bucăţi. Sună bine, nu? Tuturor ne place ciocolata, şi întotdeauna primim cu drag un dar dulce!

Urmează un exemplu mai neobişnuit, dar practic: un set de analize medicale cadou, din partea celor de la Iconlab. Un cadou care, cu siguranţă, va fi apreciat, şi care te scuteşte de plata costului analizelor respective. E bine să fii femeie câteodată, nu? Obţii câteva avantaje, şi unele uşi pur şi simplu se deschid mai uşor!

Iconlab

 

Tot într-un registru cumva neobişnuit, IFN Extrafinance oferă în perioada 1-8 Martie o dobândă de 0%, aplicabilă creditelor contractate în această perioadă, plus posibilitatea de a câştiga, prin tombolă, un premiu de 500 de lei:

IFNcredit

Cel.ro, mult mai practic, au gândit o secţiune de “Mărtişoare pentru casă” , unde au inclus storcătoare de fructe, maşini de tocat, aspiratoare, fiare de călcat şi multe alte articole electrocasnice. Au extrapolat astfel destinatarul promoţiei, au personalizat casa, şi au conceput o serie de daruri menite să o înfrumuseţeze şi să o ajute. Şi au avut şi succes cu promoţia asta, pentru că foarte multe gospodine “vibrează” la primirea unui astfel de dar.

Cel.ro

La fel şi Delimano, în perioada asta îşi promovează de zor întreaga paletă de oale, tigăi şi accesorii de bucătărie, acordând reduceri de până la 80% pentru maximizarea numărului de vânzări. Se pune accent pe preţul redus, fiabilitate, dar şi pe funcţionalităţile produselor:

Delimano

Pe de altă parte, the “usual suspects”, companiile care promovează produse de îngrijire corporală, accesorii, cosmetice, parfumuri, make-up sau articole de fashion au campanii active, dar foarte “cuminţi”, nimic care să ne atragă atenţia în mod deosebit.

L’Occitane ne-a pregătit coşuri cu produse provensale:

L'Occitane

Benvenutti aplică un extra discount de 15%, la casa de marcat, dar strict în ziua de 1 Martie, pe lângă reducerea de 30% aferentă lunii Martie:

benvenuti-1200x630px
Salonul Getts ne îmbie cu un “Beauty Treat”, pe care să îl oferim în dar unei femei dragi, sub forma unui card cadou, cu o valoare minimă de 150 lei:

Getts

Iar The Body Shop ne anunţă, cam sec, ce-i drept, că au un discount de 20% disponibil în perioada 1-8 Martie:

the body shop

 

Concluzia? Perioada mărţişorului, 1-8 Martie, face concurenţă din ce în ce mai serioasă, la nivel de vânzări online şi număr de clienţi, sărbătorilor de Dragobete, Valentine’s day, Crăciun, Moş Nicolae sau Paşte. Este o săptămână calendaristică cu un potenţial comercial enorm, ce generează, an după an, vânzări colosale, iar procentajul tranzacţiilor încheiate online creşte în mod progresiv.

 

Cristina Ragusila
cristina.ragusila@results.ro

Enjoy life to the fullest , read, learn and travel!

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish