Cum a fost la Summit-ul GPeC 2018

34016681_2471281679564441_2454771283670335488_o-1024x683

Ca în fiecare an suntem prezenți la GPeC să vedem noutățile din domeniul și să vedem care magazine online s-au remarcat anul acesta. Și nu în ultimul rând să auzim de la nume mari din întreaga lume ce lucruri frumoase se pot face atunci când te lași pe mâna specialiștilor.

Anul acesta ne-au atras nume mari precum Brian McBride (CEO ASOS), Karl Gilis (simpaticul speaker ce ne vorbește cu atâta pasiune despre User Experience), Jeff Sauer (Fondatorul Jeffalytics și cel mai renumit expert internațional în Google Analytics și Google Adwords), Jeff Bullas (#1 Global Content Marketing Influencer in 2018) și mulți alții.

Ce a adus nou ediția din acest an au fost cele 2 Masterclass-uri care au acoperit cea de-a treia zi de Summit cu Karl Gilis și Jeff Sauer.

Vă lăsăm să parcurgeți ideile principale din aceste 3 zile:

Jeff Bullas – Marketingul de conținut, una dintre cele mai bune investiții in digital

Jeff Bullas este Digital Strategist, Marketing Blogger, Bestselling Author și Keynote Speaker, raportul Onalytica pentru anul 2018 plasându-l pe primul loc în topul influencerilor de Content Marketing la nivel global.
Cartea al cărei autor este, “Blogging The Right Way – How to Create and Market a Killer Blog with Social Media”, a fost în listele de BestSellers ale Amazon pentru categoriile “Marketing” și “Marketing for Small Business”. Blogul său este resursă excepțională de sfaturi practice care atrage peste 5 milioane de vizitatori unici pe an.

Idei de la Jeff Bullas, discutate în cadrul GPEC Summit 2018

• Marketing-ul de conținut presupune o investiție inteligentă, nu o cheltuială.
• Conținutul calitativ crește traficul unui site cu cel puțin 600%
• Dificultatea în crearea de conținut nu constă în generarea de idei noi, ci de evadarea din cele vechi.
• Prin conținut generați încredere în brand și credibilitate. Consolidarea încrederii reprezintă o călătorie.
• Singura constanță o reprezintă schimbarea
• Singura variantă prin care puteti învăța este eșecul, nu confortul.
• Nu uitați că nu există conținut fără distribuție. Publishing-ul este foarte important atunci când aveți conținut valoros întrucât atrage cu cel puțin 300% trafic în căutările organice, comparativ cu rețelele sociale.
• Scrieți, testați și retestați titluri – puteți ajunge chiar și până la 20 de titluri per articol.
• Oamenii caută să fie inspirați și informați. Dezvăluiți!
• Nu uitați că pe viitor, 18 dintre cele 20 de posturi de conținut vor însemna video-uri.
• Design-ul site-ului înseamnă modul în care funcționează, nu cum arată.

Karl Gilis – De ce eșuăm în digital marketing și la ce să fim atenți pentru a evita acest lucru

33776655_2471287226230553_1075041043017105408_n

Karl Gillis place tuturor! Asta e clar! Cu un umor și un stil aparte de a-și susține prezentările, Karl atrage publicul din toată lumea de ani de zile, cărora le vorbește despre usability și optimizarea conversiilor pe site. Este expert în realizarea de A/B testing și face optimizări de site-uri pe baza datelor reale, măsurabile pe care le obține prin studierea și monitorizarea impactului schimbărilor realizate.

• 80% din persoane fac click pe partea stângă a ecranului
• Speranța nu este o strategie atunci când vorbim de masurarea rezultatelor. Trebuie să vă bazați pe cifre și date reale.
• Marketingul online este despre acordarea atenției (marketingul offline este despre obtinerea atenției)
• Modificați conținutul, astfel încât comportamentul și atitudinea utilizatorilor dvs. să fie conform așteptărilor acestora.
• Video-urile nu sunt bine primite de către consumatorii de online pe prima pagina a site-ului.
• Mențineți legătura cu clienții dumneavoastră și întrebați-i cum s-au simțit imediat după achiziție.
• Încercați să gândiți în numele clientului, să vă imaginați ce anume îi poate ajuta pe aceștia să se simtă bine pe site-ul dumneavoastră și să se concentreze asupra motivului pentru care au ajuns aici sau au fost aduși aici.
• Rețineți că un site web nu este o piesă de artă.
• Complimentați-vă vizitatorii site-ului des
• #greatmarketingstartswithnotsucking, adică o banală eroare pe site sau o pagină construită fără a pune în prim plan nevoile userilor, vă aduce în categoria site-urilor nefuncționale și veți păstra această emblemă pe viitor.
• Vindeți în modul în care oamenii doresc să cumpere
• Întrebați-vă în fiecare zi – reușiți să aveți vizitatori fericiți?

Brian McBride (ASOS) – Evolve or die!

33941986_2472676592758283_1316444047870525440_n

Brian McBride este de 6 ani Chairman ASOS – cel mai mare retailer online de fashion, iar înainte de a ocupa această funcție a fost CEO-ul Amazon UK în perioada 2006-2011. Brian a fost unul dintre speakerii speciali, care au fost invitați la GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de E-Commerce și Marketing Online.

• Asos produce peste 60.000 de articole de conținut online în fiecare lună (60.300 posturi pe social media, 30 videoclipuri pe Youtube, 615 articole spontane, 70 pe Asseenonme, 140 articole despre Asos) și 19.3 milioane de adepți sociali
• Viitorul eccomerce-ului arată bine, dar trebuie să facem multe lucruri pentru ca acest lucru să se întâmple.
• Utilizatorii media Instagram petrec 21 de minute pe zi pe aplicație, iar 90% din utilizatorii de Instagram sunt sub 35 de ani
• Nu pierdeți din vedere cele 7 calități ale unui lider – entuziasmul, integritatea, duritatea, corectitudinea, căldura, umilința și încrederea.
• Încrederea este esențială în toate relațiile umane, dar mai ales între lider și subaltern.
• Liderii fac lucrurile să se întâmple

Peep Laja – Web design convingător pentru ecommerce!

Peep Laja este considerat Expertul nr. 1 la nivel internațional în Optimizarea Conversiilor, potrivit clasamentului PPC Hero. Blogul CXL este considerat cel mai popular blog la nivel mondial cu resurse practice, sfaturi acționabile și ultimele cercetări despre Optimizarea Conversiilor și Growth – toate bazate pe cifre, măsurători și date concrete.

• Pentru a obține din partea userilor acțiunea dorită pe site-ul dvs. trebuie să se întâlnească 3 principii concomitent: motivație, abilitate și efect declanșator (trigger). Dacă userul este motivat și primește și un discount (trigger), dar site-ul nu funcționează cum trebuie sau îngreunează procesul de comandă, atunci acțiunea nu se întâmplă. La fel cu restul principiilor.
• Fiecare pagină din site trebuie să urmărească un singur obiectiv specific.
• Fețele oamenilor puse pe o pagină online distrag atenția de la produs/ serviciu/ obiectiv urmărit.
• Nu există conceptul de ”ATTENTION SPAN”, atâta timp cât conținutul este entertaining.

În concluzie, revenim la aceiași utilizatori. Ei dictează cine rămâne în top și cine se pierde în mulțimea site-urilor nerelevante. Așa cum bine spunea Karl Gilis ”Customer is not king, is dictator”.

Dintre magazinele online care s-au remarcat anul acesta, amintim Fashion Days, Mobexpert, și binecunoscutele EMAG, EVOMAG, dar și companii care au crescut frumos și oferă servicii integrate magazinelor online, precum Smart Bill.

Vă recomandăm cu drag ca de fiecare dată să participați la acest eveniment, pentru că nu veți regreta, fie că sunteți magazine online sau nu.

Bianca Dumitriu
bianca.dumitriu@results.ro
Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish