Google Ad Grants sau cum să te promovezi ca ONG pe Google

Despre programul Google Ad Grants nu am scris până acum pe blog, cu toate că în România este activ de ceva vreme și organizațiile importante au fost deja acceptate în program. Dar nu este niciodată prea târziu să afli de o resursă utilă care îți facilitează comunicarea cu potențialii susținători ai cauzei.

Programul este dedicat organizațiilor non guvernamentale care promovează diverse cauze și vine ca o acțiune de susținere a lor în mediul digital. Practic, odată înscris în acest program vei putea folosi un buget lunar de 10.000$ oferit de Google pentru promovarea misiunii organizației în cadrul rețelei de Căutare.

google ad grants

“Wow! Ce poate fi mai frumos?” s-ar întreba multe ONG-uri pentru care bugetul de marketing este mult mai mic de atât. Este adevărat că programul vine ca o mănușă pentru ele, însă și responsabilitățile sunt mari. Asta pentru că, până în prezent peste 35.000 de astfel de organizații folosesc Grantul și Google a creat un set de reguli stricte, atât pentru accesul în program, cât și pentru derularea campaniilor.

Despre condițiile de înscriere în program nu o să scriu acum, însă puteți găsi mai multe resurse aici.

Dacă până în prezent nu erau foarte multe informații referitoare la gestionarea campaniilor odată ce erai înscris în program și puteai gestiona contul precum un cont obișnuit de advertiser, de la 1 ianuarie 2018 lucrurile s-au schimbat. Și în continuare o să reiau cele mai importante puncte ce trebuie analizate de fiecare cont.

update

Deoarece la baza campaniilor Adwords Search stă un principiu ce se dorește a fi pus cât mai mult în evidență și anume RELEVANȚA, campaniile din Grants sunt practic desfășurate în jurul acestui principiu. Astfel că, pentru a ajunge la targetul potrivit, organizațiile trebuie să returneze un mesaj specific și relevant la căutările userilor. Asta înseamnă că nu mai pot fi introduse în campanie cuvinte cheie cu sens larg, broad, care nu sunt relevante misiunii ONG-ului.

Niște exemple în acest sens se referă la:

  • Folosirea cuvintelor cheie alcătuite dintr-un singur cuvânt; aici sunt și câteva excepții pe care le găsiți aici;
  • Folosirea numelor de branduri și mărci înregistrate ce nu au legătură cu organizația, ca și cuvinte cheie;
  • Folosirea unor cuvinte cheie mult prea generice de tipul “știrile zilei”, “locuri de muncă”, “videoclipuri gratuite” sau nume de personalități istorice, locuri sau evenimente istorice etc.
  • Folosirea unor expresii de căutare cu un scor de calitate mai mic de 2.

Acestea ar fi principalele reguli cu privire la relevanța expresiilor de căutare folosite vs mesajul livrat de organizații în anunțuri. Google notifică în platformă anumite nereguli în conturi, însă dacă se încalcă frecvent, contul poate fi suspendat fără nicio altă notificare.

În afară de cuvintele cheie setate în campanie, mai există și un alt set de condiții pentru gestionarea contului. Printre acestea, menționăm:

  • Setarea campaniilor cu targetare geografică specifică. Acest lucru înseamnă că o campanie nu poate fi targetată la nivel internațional dacă activitatea ONG-ului este specifică unei singure locații la nivel național. Spre exemplu, dacă sunteți un ONG din București ce promovează valori culturale și artistice și doriți să atrageți trafic la o expoziție în București, setarea campaniei se va face la nivelul orașului București. Însă dacă vă propuneți să aduceți vizitatori din țară la această expoziție, nu sunteți relevanți pentru toți utilizatorii din țară și nu veți putea seta campania astfel. Regula de bază în această situație este să targetezi locația în care ONG-ul activează și este relevantă pentru el, indiferent de unde ai vrea să atragi utilizatori.
  • La nivel de setări, fiecare campanie trebuie să aibă cel puțin 2 grupuri de anunțuri active, care conțin minim 2 anunțuri fiecare.
  • O altă condiție este ca fiecare cont să aibă setate cel puțin 2 extensii de tip sitelinks.
  • Pentru a respecta principiul relevanței, o altă condiție impusă pentru fiecare cont este de a menține o rată de click (CTR) de minim 5% în fiecare lună. Întrucât acest lucru depinde foarte mult de factori independenți, Google penalizează cu suspendarea contului dacă criteriul de 5% nu este respectat timp de 2 luni consecutiv.

Non Profit Concept

Site-urile organizațiilor non guvernamentale trebuie de asemenea să respecte anumite reguli astfel încât să fie în acord cu politicile Google Grants. Astfel, ONG-urile trebuie să se asigure că:

  • Dețin domeniul către care se face direcționarea utilizatorilor;
  • Au un site de bună calitate, în care se găsește suficientă informație relevantă despre misiunea organizației, paginile din site sunt funcționale și informațiile conținute sunt referințe verificabile;
  • Principala activitate a site-ului este una ce servește misiunii organizației, iar activitățile comerciale sunt limitate și sunt tot pentru susținerea cauzei;
  • Nu afiseza anunțuri asociate rețelei Google Adsense sau ale partenerilor afiliați.

Și pentru nerespectarea acestor condiții Google impune ca și consecință suspendarea contului fără nicio notificare. Partea bună este că puteți solicita o reevaluare a contului după ce a fost suspendat dacă regulile încălcate sunt remediate. Procesul de aprobare sau respingere a solicitărilor nu are un termen definit, iar Google își poate modifica oricând criteriile de eligibilitate. Așa că aveți grijă, este recomandarea noastră!

Astfel de campanii sunt cu adevărat provocatoare din punct de vedere gestionare, iar acest lucru presupune resurse capabile care să preia astfel de responsabilități. Dacă v-ați dori să accesați programul Google Adwords for Grants, echipa Business Results vă poate ajuta atât cu înscrierea în program, cât și cu gestionarea campaniilor.

Scrie-ne și povestește-ne despre cauza ONG-ului tău și vom vedea cum te putem ajuta.

 

Sursa: https://support.google.com/grants/topic/3500093

Andra Duta
andra.duta@results.ro

Every now and then put a smile on your face!

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish