Înainte de Start campanie

Știm cu totii – publicitatea este o parte foarte importantă din puzzle-ul unui business, iar mediul digital ne oferă variate posibilități prin care, orice tip de afacere, fie ea de dimensiuni mari sau modeste, poate înainta.
Totul depinde însă de deschiderea către acest tip de publicitate, dar mai ales de alegerea unui partener de încredere, cu experiență în direcția în care ai nevoie și dispus să testeze și să analizeze constant ceea ce se întâmplă cu obiectivele business-ului tău.
Unul dintre beneficiile marketing-ului digital este, fără îndoială, posibilitatea de a deține controlul asupra campaniilor din toate punctele de vedere: cost, vizibilitate, targetare, placement, content
.
Înainte însă de a te decide cu cine pornești în aventura ta online, iată câteva sfaturi de care să ții cont ca să nu fii dezamăgit imediat:

1. Pornește cu așteptări realiste

Fii sincer față de tine și apoi față de firescul unui început, care n-ar avea cum să fie ușor.
A porni la drum cu așteptări realiste denotă asumare și, în ciuda a ceea ce ți-ar putea spune prietenii tăi -nu, nu e totuna cu a avea așteptări mici.
Din reușita unei campanii fac parte mai multe elemente determinante, pe care, cu siguranță că nu le vei putea intui din primele luni. Marketing-ul online presupune asumarea unui comportament matur, care analizează în amănunt tot ceea ce se întâmplă, este atent la competiție și cel mai important – înțelege corelația dintre bugetul investit și profit.
Nu există o strategie universal valabilă care poate fi aplicată campaniilor de Adwords, spre exemplu. Fiecare business are propriile particularități, un public diferit, un potențial de creștere și pentru rezultate eficiente e nevoie de răbdare.

Înainte de a începe orice campanie, dezvoltă-ți capacitatea de analiză și înțelegere a business-ului,a competiției și ancorează-te în realitate! Scopul publicității, mai ales la început, ar trebui să fie acela de a comunica cu publicul despre beneficiile produselor și nu cel de a vinde cu orice preț.

2. Restrânge audiența

Lucrurile sunt foarte simple – O campanie la un post de radio, a căror ascultători formează o audiență, cu vârste cuprinse între 18-55 nu este întocmai cea mai potrivită atunci când ai de comunicat eficient către un public restrâns. Cam la fel stau lucrurile și în ceea ce privește targetarea în online. Ca să ajungi în mod eficient la un public interesat de serviciul sau produsul tău, ar trebui să știi foarte bine cărui tip de consumator te adresezi, ce hobby-uri are, ce interese, ce stil de viață are, care îi sunt nevoile pe care produsul sau serviciul tău i le-ar putea suplini. Brandurile mari investesc sume uriașe în campanii de research pentru consumator, așa cum probabil știi. Nu o fac degeaba, ci tocmai din dorința de a targeta cât mai precis ceea ce îi interesează.

3. Creează conținut și comunică natural

Indiferent că vorbim despre email marketing, social media sau despre crearea anunțurilor pentru Google AdWords, toate acestea reprezintă marketing-ul de conținut.
Ce înseamnă asta, totuși? Depinde de la caz la caz, însă marketing-ul de conținut se supune unei reguli simple, totuși, de înțeles – utilitatea continutului și într-ajutorarea potențialului tău client. Dacă ești sincer, nu te impui agresiv și cu orice preț în newsfeed-ul paginii tale de Facebook, spre exemplu, și continui să produci conținut valoros, autentic, aproape de consumatorul tău, mai devreme sau mai târziu vei obține rezultatele dorite.

4. Testează neîncetat și fără frică!

Învață! Greșeste! Mergi mai departe!

Cele mai strălucite campanii nu sunt cele care reușesc din prima. Cumva – cele care reușesc din prima își pierd din farmec. Noi așa credem și mereu preferăm să testăm, să greșim și să ajustăm campaniile la care lucrăm în interesul clienților noștri.
Începi de la bază și continui prin ajustarea tuturor elementelor care contează în fiecare zi. Testăm titluri diferite, pagini de destinație, imagini, call-to-action, cuvintele cheie, interesele publicului și bineînțeles listele de remarketing.
În ultima perioadă consumatorul a devenit mult mai atent și mai imprevizibil, comparativ cu anii trecuți, motiv pentru care e nevoie de combinații complexe, pentru a ajunge la aceștia.

5. Măsoară! Analizează! Cere feedback de la colegi

Dacă nu măsori, nu vei știi niciodată ce să optimizezi. Altfel spus, succesul unei campanii de marketing online constă în măsurarea rezultatelor și testarea unor modalități diferite de promovare, până când ajungi la cele mai bune rezultate.

Măsurarea unei campanii începe, firește, cu setarea obiectivelor.
Stabilește de la început care sunt rezultatele pe care vrei să le obții și apoi pe baza acestora, începe crearea campaniei și implementarea metodelor de măsurare.
În funcție de goal-ul setat,(creșterea vânzărilor, creșterea numărului de abonări la un newsletter, trafic pe site, descărcarea unei broșuri sau a unui e-book, vizualizarea unui video), important este să fii realist cu tine, încrezător, analitic și, pe alocuri, sever. Măsoară, caută tool-uri noi, cere feedback de la colegii tăi mai buni. Perseverența aduce rezultate.

Bianca Dumitriu
bianca.dumitriu@results.ro
Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish