Top cele mai comune greșeli pe care le fac magazinele online

Săptămâna trecută am fost la GPeC Summit – un eveniment destinat pieței de eCommerce din România, care nu ar trebui ratat dacă ești (sau dacă gestionezi campaniile unui) magazin online. Pe lângă cifre, statistici, trenduri, speakeri cu povești interesante, un moment foarte așteptat a fost Gala Premiilor eCommerce. Premierea este gândită pentru a reuni industria și a răsplăti eforturile magazinelor online. Partea care mi-a plăcut mult a fost legată de feedback-ul juriului care a analizat site-urile magazinelor online și a venit cu recomandări, exemple de Așa Nu și lista de câștigători. De ce zic că mi-a plăcut mult această parte? Pentru că multe dintre sugestii și recomandări ne sunt foarte familiare, le vedem și noi frecvent și le transmitem clienților sau potențialilor clienți atunci când facem un audit al siteului înaintea unei colaborări. Aș putea clasifica top cele mai întâlnite greșeli în trei mari categorii:

GPeC

  1. Greșeli legate de prezentarea produselor. Descrierea, pozele, informațiile referitoare la stocuri sunt factori cheie care pot sau nu declanșa vânzarea. Descrierea nu ar trebui să lipsească indiferent cât de clar ar părea lucrurile, ar trebui scrisă bine și în mod detaliat, astfel încât să fii sigur că nu lipsa informațiilor a determinat utilizatorul să abandoneze site-ul. Pozele de bună calitate, cu posibilitatea de zoom și rotire la 360% sunt și ele un must, iar lipsa acestor specificații nu se mai justifică în ziua de azi, cu atâtea opțiuni și soluții la îndemână. Informații legate de stocuri sunt necesare și poate că un utilizator nu vrea neapărat să știe faptul că sunt 5,10, 23 de produse pe stoc, ci simpla informație că produsul dorit de el este sau nu disponibil.
  2. Greșeli legate de comunicarea cu clienții. Aici ne referim la lipsa comunicării sau la transmiterea proastă a mesajelor către clienți. Atunci când un utilizator achiziționează un produs este vital să primească un email de confirmare comandă care să conțină o mică sumarizare (ce și când a comandat / care este prețul) și informații legate de livrare. Lipsa unui astfel de email poate face utilizatorul să se îndoiască dacă a fost sau nu procesată comanda. Iar ulterior, lipsa emailului de confirmare îl poate chiar enerva atunci când se trezește cu produsul la ușă, neștiind din timp exact evoluția procesului de livrare. Foarte, foarte important este mesajul de „mulțumire” în urma realizării comenzii. Cum o spui ca să devii memorabil? Cât de creativ poți fi? Cu ce informații extra ar mai trebui să vii în acel ThankYou Page? Pune toate aceste lucruri pe foaie și încearcă să faci dintr-un simplu gest de mulțumire o amintire plăcută și utilă. De asemenea, nu-i mulțumi utilizatorului doar pentru vânzare, o poți face și pentru altfel de conversii (abonarea la newsletter de exemplu). Tot din această categorie fac parte și recenziile. Cred că nu poți greși cu nimic mai mult dacă încerci să subestimezi sau să prostești vizitatorii site-ului tău. Lipsa recenziilor sau recenziile false sunt dovezi de comunicare și adresare proastă cu clienții tăi.
  3. Greșeli legate de site. Supraaglomerarea home page-ului, bombardarea cu prea multe mesaje și imagini, structura neclară și contraintuitivă a categoriilor și a subcategoriilor, filtre greșit implementate, conținut duplicat, încărcarea greoaie a site-ului – sunt câteva exemple de evitat pentru ca un utilizator să aibă o experiență plăcută de navigare. Chiar mi-a rămas în minte o afirmație a unui speaker care susținea că oamenii mai nou caută un stil de viață sănătos și online, tradus prin relaxare, lipsă de bombardare cu mesaje de vânzare și navigare plăcută online.

Nu am trecut la nicio categorie greșeli precum nefuncționarea butonului ”Adăugă în Coș”, comenzi pentru produse care nu sunt în stoc, versiune site diferită desktop / mobil, pentru că au devenit genul de greșeli de neiertat și sper să le vedem din ce în ce mai rar.

Juriu GPeC

 

Exemple de Așa Da le vedeți în lista câștigătorilor din această ediție:

https://www.gpec.ro/festivitatea-de-premiere-gpec/

 

Galina Pinteac
galina.pinteac@results.ro

Senior Account - in love with good communication

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish