Google Updates: Expanded Text Ads

Ce reprezintă Expanded Text Ads?

Cea mai importantă actualizare a anunțurilor text de la lansarea Google Adwords din anul 2000. Și n-o spunem noi, o spune chiar Google.

Motivul care a stat la baza acestui update?

Creșterea vizibilității anunțurilor cu scopul generării unei experiențe de căutare unificate pe toate dispozitivele; o modalitate de adaptare necesară în contextul utilizării în creștere a dispozitivelor mobile. Prima acțiune în acest sens a avut loc la începutul acestui an când Google a eliminat anunțurile text afișate în partea dreaptă a paginii.

Dar ce presupune acest update?

Cu aproximativ 50% mai multe caractere disponibile pentru construirea anunțurilor text, începând din luna august 2016.

De câte ori nu ați depășit numărul de caractere în construirea anunțurilor? De câte ori nu ați luat-o de la capăt din cauza unui singur caracter? Ei bine, acum avem 45 de caractere în plus.

Noile anunțuri, Expanded Text Ads, sunt construite din două secțiuni de titlu (headline) a câte 30 de caractere fiecare și o descriere de 80 de caractere. Total: 140 de caractere.

Anunțurile standard sunt formate dintr-un titlu (headline) de 25 de caractere și două rânduri de descriere a câte 35 de caractere fiecare. Total: 95 de caractere.

Standard vs. Expanded

Sursă imagine: https://www.austin-williams.com

Până la data de 26 octombrie 2016 31 ianuarie 2017, Google ne permite să utilizăm și formatul standard. După această dată, vor fi acceptate doar Google Expanded Text Ads.

Best Practices (de la Google, din piață, de la noi):

  • Profitați din plin de noua mărime a spațiului publicitar. Când vorbim de anunțurile text, Less is not more
  • Noul format parcă îți spune: ai acum 2 headlineuri, în cazul în care nu îți ajungea unul :). Ei bine, puneți tot ce e important aici. Deși descrierea are mai multe caractere, esențialul trebuie să apară în headline, pentru că aici se întâmplă clickul
  • Care headline este totuși mai important sau mai vizibil? Headline 1 sau Headline 2? Aș zice și eu headline 1, pentru că headline-urile pot apărea pe 2 rânduri diferite (în funcție de device și mărimea ecranului dispozitivului mobil) sau headline 2 poate fi trunchiat (apariția “…”), din cauza mărimii literelor și a ocupării diferite a spațiului (pixel-count). Testați în panoul de preview. Chiar dacă nu garantează afișarea exactă, este un instrument util. Oricum, nu includeți informații esențiale la finalul headline-ului 2

exemple headline

Sursă imagini: https://www.business2community.com, www.wordstream.com

  • Nu renunțați la extensiile folosite în anunțurile standard. Chiar dacă numărul de caractere a crescut, nu înseamnă că trebuie să renunțăm la extensiile performante. Evident, nu trebuie să repetăm în extensii ceea ce deja am comunicat în ad, dar folosiți-le eficient împreună. Din nou, less is not more
  • Nu înlocuiți bulk anunțurile standard cu cele extinse; rulați-le împreună până ce acestea din urmă acumulează istoric și opriți-le gradual pe cele standard
  • Mai mult text = Mai multă vizibilitate = Potențial de creștere a CTR-ului (rata de click), cu peste 20% (conform Google).

Spor la testat!

Alexandra Nistorac
alexandra.nistorac@results.ro

Let's Do Business Together! Senior Account Manager @ Business Results

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish