Remarketing în contextul GDPR

Dincolo de tot ceea ce putem face efectiv într-o platformă/site pentru a creşte rata de conversie ( optimizări, cross-selling, up-selling, product bundling, chestionare etc ), în cazul în care dintr-un motiv anume utilizatorii nu au acţionat conform aşteptărilor şi au părăsit platforma/site-ul, ar mai fi ceva de făcut?

Ei bine da, îi putem readuce înapoi în platformă/site, pregătindu-i pentru conversie printr-un mesaj specific, prin care le comunicăm un beneficiu sau pur şi simplu le amintim că nu au finalizat un proces început.

Cum?

Comunicând cu ei pe diferite canale într-un mod cât mai specific, folosind datele pe care le-am colectat în urma interacţiunilor anterioare cu platforma/site-ul.

GDPR impact

De exemplu: orice utilizator care a vizitat site-ul sau aplicaţia ta mobilă, sau orice altă pagină de destinaţie pe care o foloseşti în campanii va vedea mesajele tale atunci când se va afla în mediul online navigând pe alte pagini web, prin aplicaţii mobile sau când va căuta ceva pe Google. Practic îl vei urmări pretutindeni cu mesajele tale, vei plasa în faţa ochilor lui imaginea brandului sau beneficiile produsului/serviciului tău iar în momentul în care se va decide foarte probabil vei fi printre primele lui opținuni de cumpărare .

Sună bine, nu? Da!… dar nu va mai fi atât de simplu în curând, pentru că din mai 2018, odată cu aplicarea regulamentului GDPR, retargetarea, sub orice formă, va trebui gestionată cu mult mai multă atenţie. Ce înseamnă asta?

Înseamnă că orice acțiune desfășurată pe platforma proprie, oricare ar fi ea, trebuie semnalizată cât mai vizibil iar userul trebuie notificat într-un mod cât mai specific.

În primul rând, va fi obligatoriu să listezi în platformă/site,  3 tipuri de notificări:

#1 termeni și condiții: trebuiesc afișate pe site şi vor cuprinde o detaliere cât mai clară a ceea ce faci, care sunt regulile de utilizare și navigare și care e politica ta față de utilizatori. Orice tip de prelucrare de dată cu caracter personal trebuie menționată cât mai detaliat.

#2 cookies: trebuie să spui exact ce tipuri de cookies folosești, ce fel de tracking faci și care sunt instrumentele care utilizează cookie.

#3 politica de confidențialitate: ce faci cu datele colectate, în ce scop le folosești, cum le segmentezi, unde le stochezi și care e scopul prelucrării lor.

Orice site/platforma va trebui să afişeze notificarea de cookie-uri, odată cu încărcarea primei pagini vizitată de către orice utilizator care nu a mai ajuns pe site-ul tău sau nu a acceptat politica de utilizare a cookie-urilor.

GDPR cookieS

În cazul în care îţi propui să comunici cu vizitatorii sau clienţii tăi după ce aceştia au plecat de pe site-ul tău, va trebui să obţii acordul de comunicare al acestora cât mai specific, cu referire clară la canalele pe care urmează să le foloseşti.

Dacă, de exemplu, îţi propui să le trimiţi diferite notificări prin email sau sms, atunci va trebui să obţii acordul lor specific pentru a le trimite anumite tipuri de comunicări în legătură cu acţiunile pe care le-au făcut în site-ul tău, cu referire la fiecare canal. Acordul va fi sub formă de bifă şi va trebui stocat până la momentul expirării lui sau până când utilizatorul îl va declina.

Dacă faci retargeting sau remarketing prin intermediul platformelor Facebook sau Google, va fi puţin mai simplu deoarece responsabilitatea va fi dusă cumva către platforme; chiar dacă datele au fost colectate local, ele vor fi stocate şi utilizate prin intermediul platformelor. Desigur, foarte important va fi contextul comunicării, iar asta stă exclusiv în mâinile advertiserului. Dar chiar şi în acest caz va trebui să specifici foarte clar în politici faptul că:

# utilizezi în publicitatea online remarketingul sau similar audiencies

# terţe părţi vor afişa ad-ul tău promoţional pe diferite site-uri partenere

# terţe părţi vor folosi cookies pentru a afişa mesaje customizate în funcţie de interacţiunile  utilizatorilor cu site-ul tău

# pot oricând să decline acordul privind utilizarea cookie-urilor de către tine sau de către terţe părţi.

În cazul în care retargetarea se face prin intermediul altor platforme, ar fi bine să te asiguri că acestea şi-au aliniat procesele la cerinţele GDPR.

General Data Protection Regulation (GDPR) 25 May 2018

Elisabeta Groșanu
elisabeta.grosanu@results.ro

Since 2009 I explore the online world @Business Results - my favorite playground !

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish