Spune o poveste

Săptămâna trecută am fost la Social Media Summit, de unde am venit cu idei fresh și o experiență de debate de neuitat dintre Online și Media Tradițională. S-au abordat multe subiecte interesante despre trenduri, storytelling  digital, impactul social media, studii de caz, branduri în social media, video și mobile. Eu am ales să vă povestesc despre ce m-a surprins pe mine în mod deosebit – statistici legate de materiale video și puterea conținutului relevant.

În timp ce multă lumea vorbește despre micșorarea considerabilă a attention span-ului și a faptului că trebuie să ne transmitem mesajul într-un mod cât mai rapid, care credeți că este durata celor mai vizionate reclame / video-uri pe Youtube din 2013 până în 2016? Ei bine, răspunsul nu este sub 30 sau 60 de secunde. Youtube Ads Leaderboard este locul unde putem vedea cele mai vizionate video-uri, iar din 2013 până în 2016 nici măcar un singur video nu are sub un minut! Și asta ce este, de fapt? Dovada pură că povestea, calitatea și relevanța content-ului fac diferența!

De exemplu, credeți că mai aveți răbdare să urmăriți un video despre un anumit produs, care durează 3 ore și 20 de minute? Eu zic nu, dar mulți au zis da, pentru că au fost intrigați de poveste. Vă puteți testa răbdarea aici:

Această perspectivă mi-a „clătinat” destul de mult convingerile referitoare la durata unui video de succes. Dar dacă stăm să ne gândim puțin, poate să capete sens. Odată ce am reușit să captivăm atenția cuiva, care sunt șansele de abandon după cinci, zece secunde de vizionare, dacă spotul video este bine făcut și are o idee faină în regie? Dacă brandurile oferă oamenilor conținut de calitate, inedit, diferit, util și relevant, nu ar trebui să se teamă că oamenii nu mai au răbdare să vadă un video până la final. De fapt ceea ce ar trebui brandurile să facă ar fi să găsească formula ideală prin care să atragă, dar și să mențină atenția până la capăt. Iată mai jos câteva recomandări și exemple de la care puteți porni dacă lucrați la un spot video:

  • Urmați trendurile și integrați influencerii în reclamele voastre, chiar și atunci când aveți un produs mai puțin atractiv sau chiar riguros. Încercați să fiți creativ și să-i oferiți libertate, chiar dacă e un detergent de rufe sau o hârtie igienică

 

  • Emoțile nu o să se demodeze niciodată. Funny și emotional stuff vor atrage întotdeauna:

 

  • Nu uitați să oamenii trebuie să se identifice cu ceea ce văd în jur, așa că folosiți-vă și de viața reală. Să nu vă fie frică să integrați și lucrurile negative, sentimente de ură sau frustrare,  atât timp cât oferiți o nouă perspectivă asupra lor:

 

  • Veniți și cu un strop de neașteptat dacă vreți să rămâneți în memoria celor care v-au văzut:

 

O să închei prin acest infografic, care vorbește de la sine despre importanța Youtube-ului în strategia de marketing și nu uitați să realizați materiale video care au o poveste!

Infografic

https://www.socialmediatoday.com/social-business/why-youtube-matters-marketing-infographic

Galina Pinteac
galina.pinteac@results.ro

Senior Account - in love with good communication

Nu a comentat nimeni la acest articol.

Spune-ți părerea:

RomaniaEnglish